Отримати консультацію або зробити заказ: тел. : 38044 502 3902, 38044 586 4133
e-mail:    [email protected]


Преса про нас

Чиста робота, «Мир квартир», № 4 (376), 1 лютого 2010

Прибирання офісних приміщень є обов’язковою частиною функціонування будь-якої компанії. Хоча в багатьох офісах її як і раніше виконують платні прибиральниці з віником і ганчіркою, більш сучасні фірми вважають за необхідне звертатися в спеціальні клінінгові компанії.

Ринок клінінгових послуг в Україні почав формуватися на початку 90-х років минулого століття з приходом в Україну іноземних компаній і появою комерційної нерухомості високого класу. Нові технології будівництва та оздоблення офісних приміщень вимагали дбайливого ставлення по догляду за ними і професійного підходу до підбору хімічних засобів.

За час, що минув з появи в Україні клінінгу як професійної послуги, клінінгові компанії адаптували те, що вже застосовується в розвинених країнах. Крім того, були створені свої клінінгові технології, налагоджено виробництво обладнання для прибирання офісів, спеціальних хімічних засобів, а перелік надаваних послуг значно розширився.

Види клінінгових послуг

На сьогоднішній день не існує єдиної класифікації видів прибирання офісу. Клінінгові компанії, опитані автором цієї публікації, поділяли клінінгові послуги за різними критеріями. Тому автор вирішила умовно розбити клінінгові послуги в Україні на кілька видів.

Кожен вид, в залежності від побажань замовника та індивідуальних особливостей самого офісу, може містити в собі цілий комплекс послуг – наприклад, спеціалізовані послуги (миття фасадів та вікон будівлі, натирання поліролем меблів з натурального дерева), догляд за квітами, винесення сміття, прибирання прибудинкової території.

Генеральне прибирання включає в себе ретельне чищення всіх поверхонь приміщення (підлог, стель, килимів і меблів, дверей, радіаторів опалення), миття та дезінфекцію санвузлів, фасадів та вікон. Як правило, генеральне прибирання проводиться в офісі два рази на рік і вимагає використання професійної техніки, команди фахівців і правильно підібраних хімічних засобів.

Вартість генерального прибирання розраховується в кожному випадку індивідуально, залежно від площі офісу, ступеня його забруднення, необхідності спеціалізованих робіт і т. д.

Щоденне прибирання офісу включає в себе витирання пилу, миття підлог, догляд за оргтехнікою та квітами, чищення всіх зазначених в договорі поверхонь (наприклад, килимів) і проводиться без використання професійного обладнання.

За словами заступника директора компанії «Укркліндом» Віталія Пивовара; вартість щоденного прибирання офісу площею до 500 кв. м у середньому становить близько 250 грн залежно від індивідуальних особливостей офісу. Якщо клієнт укладає з клінінгової компанією довгостроковий контракт на півроку або рік, ця ціна може бути значно знижена. Як відзначає виконавчий директор компанії «VK Клінінг» Віталій Акименко, якщо замовник бажає, щоб щоденне прибирання проводилася в робочий час і не заважала при цьому персоналу працювати, використовується більш дороге безшумне обладнання, що підвищує вартість прибирання.

Розповідає керівник відділу по роботі з клієнтами компанії «SHADEN GROUP» Світлана Новак: «Перелік робіт у складі щоденного прибирання залежить від формату обслуговуваного об’єкту: бізнес-центр, торговий центр, ресторан, магазин, вокзал, кінотеатр і т. д., але при цьому існує основна схема робіт, що включає суху і вологе прибирання підлоги з використанням моп-систем і підлогомиючої техніки; хімічне чищення ковроліну; натирання елементів інтер’єру; миття скляних поверхонь; за додатковою угодою – постачання санітарних зон витратними матеріалами та інші види робіт. Можливо також цілодобове обслуговування».

Щотижневе прибирання офісу може проводитися кілька разів на місяць і включає в себе комплексне прибирання приміщень (миття підлог, догляд за оргтехнікою; квітами, прибирання і дезінфекцію санвузлів і кухні) без застосування професійної техніки. Як правило, це прибирання виконує один або кілька співробітників залежно від площі офісу та обсягу робіт, що проводяться. Вартість щотижневого прибирання офісу площею до 500 кв. м, за словами Віталія Пивовара, складає в середньому 400 грн. і може бути знижена, якщо замовник укладає довгостроковий контракт з клінінгової компанією.

За бажанням замовника прибирання офісу може здійснюватися не тільки на контрактній основі, але і разово. До разових послуг можуть також відноситися і окремі послуги – приміром, полірування твердих підлог з нанесенням на них захисних покриттів, хімічне чищення м’яких меблів і килимових покриттів, миття фасадів та вікон офісу професійними альпіністами. Ціни на миття фасаду в Києві становлять від 1 до 50 грн за 1 кв. м у залежності від обсягу та складності робіт.

Як відзначає директор компанії «Делфі Проф» Сергій Барановський, у кожної клінінгової компанії існує свій «мінімальне замовлення» (від 300 до 500 грн) – мінімальна сума, за яку команда фахівців виїжджає на об’єкт. Отже, якщо ви хочете замовити тільки одну разову послугу, наприклад, миття вікон, яка в прайсі значиться за 50 грн, вам її нададуть за ціною мінімального замовлення.

Окремо варто сказати про такий вид прибирання офісу, як післябудівельне. Вона містить у собі видалення будівельного пилу та інших забруднень, наприклад, слідів цементу і фарби з усіх поверхонь приміщення, миття та дезінфекцію санвузлів, вікон, дверей. Деякі компанії також пропонують послуги з виносу дрібного будівельного сміття та прибирання прилеглих до офісу територій. Перелік додаткових послуг обговорюється з клієнтом в індивідуальному порядку.

Порядок роботи з клінінгової компанією

Стандартна схема співпраці клінінгових компаній із замовниками досить проста і багато в чому залежить від того, який вид робіт потрібне для офісу. Наприклад, як каже Віталій Акименко, якщо замовник планує зробити хімічну чистку ковроліну в офісі, менеджер клінінгової компанії по телефону уточнить у нього площу офісу, колір ковроліну, висоту його ворсу і так далі, і в призначений час на об’єкт виїде бригада фахівців з відповідним професійним обладнанням.

Якщо замовник розраховує укласти з клінінгової компанією контракт на тривалий обслуговування або провести певний вид прибирання, після його дзвінка на об’єкт виїжджає менеджер, який оглядає офіс і оцінює обсяг робіт та загальний стан приміщень, їх прохідність, найбільш часті забруднення і т. д. На основі отриманих даних менеджер визначає обсяг необхідних робіт, їх оптимальний графік, вимоги до збирання різних приміщень, після чого складається кошторис і розраховується вартість клінінгових послуг. На цьому етапі замовник може запросити копії документів клінінгової компанії, у тому числі ліцензії державного комітету України з будівництва та архітектури на виконання висотних робіт, якщо плануються роботи із залученням промислових альпіністів.

Після того як кошторис складена і погоджена із замовником, укладається договір і обумовлюється дата, коли фахівці-клінерів приступлять до роботи.

Рекомендації щодо вибору компанії

При виборі клінінгової компанії фахівці радять, перш за все, звернути увагу на «досвід» її роботи на цьому ринку. Як правило, компанії із «досвідом» від п’яти-шести років здатні якісно виконувати всі види клінінгових робіт.

Крім того, за словами Сергія Барановського, такі компанії несуть юридичну відповідальність за збереження матеріальних цінностей в офісі, на відміну від приватних підприємців, вартість послуг яких, як правило, в півтора-два рази нижче. Великим фірмам при виборі клінінгової компанії не варто орієнтуватися на ціни, вказані в прайсах, як не дивно це звучить. Прайс на клінінгові послуги, як правило, розрахований в першу чергу на дрібних клієнтів, які замовляють кілька разових послуг. Для великих клієнтів, як зазначає Сергій Барановський, вартість прибирання розраховується завжди в індивідуальному порядку, залежно від особливостей самого офісу, його площі, складності робіт і так далі, тому прайси дозволяють судити лише про загальний рівень цін в компанії.

Замовник також може знизити вартість клінінгових послуг під час складання кошторису, поторгувавшись. Додатково зменшити вартість збиральних робіт можна за рахунок більш дешевих витратних матеріалів, зокрема хімічних миючих засобів. За словами Віталія Акименко, деякі компанії пропонують своїм клієнтам можливість вибору витратних матеріалів – від дорогих іноземних до порівняно дешевих вітчизняних.

Переваги роботи з клінінгової компанії

Як показує досвід, при догляді за об’єктами великої площі послуги клінінгової компанії в середньому обходяться дешевше, ніж утримання штату власних співробітників, так як компанія має можливість дешево придбати витратні матеріали і необхідне, обладнання. Крім того, тільки клінінгова компанія може взяти на себе якісне виконання низки спеціалізованих послуг, наприклад, кристалізацію мармурових покриттів і миття фасаду офісу. Штатні співробітники з прибирання офісу, як правило, не володіють потрібними навичками для проведення таких робіт.

Сьогодні, в умовах кризи, попит на клінінгові послуги значно скоротився. Багато компаній, розраховуючи заощадити на послугах клінерів, наймають штатних фахівців з прибирання. Тим часом, співпраця з клінінгової компанією має ряд незаперечних переваг у порівнянні з роботою штатного працівника.

Уклавши договір з клінінгової компанією, власник офісу може повністю перекласти на неї турботи про догляд за своєю нерухомістю – йому більше не доведеться займатися підбором штатного персоналу з прибирання, контролювати його роботу, купувати необхідне обладнання та витратні матеріали.

Крім того, що важливо, фахівці-клінери мають навички роботи з різними спеціалізованими засобами, що чистять і сучасною технікою, на відміну від більшості штатних прибиральниць, тому ви будете застраховані від псування інтер’єру неякісної прибиранням.

Як показує досвід, при догляді за об’єктами великої площі послуги клінінгової компанії в середньому обходяться дешевше, ніж утримання штату власних співробітників, так як компанія має можливість дешево придбати витратні матеріали і необхідне, обладнання. Крім того, тільки клінінгова компанія може взяти на себе якісне виконання низки спеціалізованих послуг, наприклад, кристалізацію мармурових покриттів і миття фасадів офісу. Штатні співробітники з прибирання офісу, як правило, не володіють потрібними навичками для проведення таких робіт.

Автор: Ніна Шершова

Джерело: «Мир квартир»

До списку публiкацiй