Отримати консультацію або зробити заказ: тел. : 38044 502 3902, 38044 586 4133
e-mail:    [email protected]


Преса про нас

Офісний клінінг, “Open space”, лютий 2008

І того, і іншого, і можна без хліба!

На сьогоднішній день фірми-замовники підходять до питанню прибирання із двох сторін. У першому варіанті, вони можуть, наприклад, користуватися звичайними способами чищення покриттів, не піклуючись про збереження їхньої якості. У цьому випадку покриття рано або пізно робиться непридатним і вже не піддається очищенню – його заміняють на нове. Але набагато простіше уникнути проблеми, ніж вирішити її. Компанії, що розуміють цю просту істину, воліють вкласти деяку суму грошей у клінінгові послуги, щоб зберегти первісне покриття в гарному стані.

Комплексний підхід у наданні таких послуг полягає, насамперед, у максимальному задоволенні потреб замовника.

До основних видів клінінгових послуг належать:

• генеральне прибирання;

• післябудівне прибирання;

• щоденне прибирання;

• спеціалізовані роботи, а саме: мийка вікон, фасадів (як звичайна, так і висотна), хімчистка меблів, ковроліну, килимів, виведення плям, жувальних гумок і т.д.

«Ці види послуг затребувані як великими бізнес-центрами, так і приватними замовниками», – коментує Сергій Матлах.

Генеральне прибирання передбачає чищення найрізноманітніших поверхонь – підлоги, стін, плінтусів, вікон, дверей, меблів і санвузлів. Причому фахівці радять починати доглядати за приміщенням відразу ж після закінчення ремонтних робіт.

Ірина Кладько, керівник відділу маркетингу клінінгової компанії Shaden Group, звертає увагу: «Післяремонтне й післябудівельне прибирання території, генеральне прибирання, прибирання до й після свят, шоу, суспільних заходів є найбільш затребуваним видом послуг».

«На ранньому етапі експлуатації приміщення фахівці клінінгової компанії можуть указати помилки, допущені під час будівництва, і за бажання замовника, усунути їх, що позбавить власника офісу від багатьох проблем у майбутньому», – відзначає Майя Сікорська, директор клінінгової компанії «Лаел». Коли післяремонтне прибирання залишається позаду, все, про що слід подбати замовникові, це підтримка чистоти в приміщенні й періодичне прибиранні. І якщо замовник залишився задоволений якістю післяремонтного прибирання, мова може йти про довгострокове співробітництво із клінінговою компанією. Це особливо актуально у випадку, якщо в приміщенні є які-небудь специфічні покриття, що вимагають індивідуального підходу в чищенні. Наприклад, після миття дзеркальної поверхні на склі можуть залишитися розводи, а на тонованій – темні плями. Очищення таких матеріалів вимагає додаткових мийних засобів і техніки. «Останнє нерідко стає вирішальним фактором, що спричиняється специфіку діяльності фірми, – відзначає Майя Сікорська – Наприклад, апарати, здатні обробляти 100 кв. м приміщення в годину, як правило використовують компанії, які роблять прибирання в більших приміщеннях з високою відвідуваністю».

Зараз з’явилися клінінгові компанії, які працюють індивідуально під кожного замовника – вони надсилають свого фахівця, для огляду приміщення, складання списку необхідних послуг і рішення питання про застосування тих або інших технологій прибирання. Такий гнучкий підхід до замовлення в Україні зустрічається поки не дуже часто, але якість і асортименти надаваних послуг підвищується з кожним роком. За словами Сергія Матлаха, на сьогоднішній день на ринку клінінгових послуг складається досить тверда конкуренція. Тому керівник, що піклується про імідж своєї компанії, завжди повинен подбати про професійне навчання й підготовку персоналу.

Забрати – не зіпсувати, захистити!

Замовник завжди вправі вимагати найвищої якості виконання прибиральних робіт. Але в деяких випадках клінінгова компанія може й відмовитися від замовлення. Причиною цьому можуть служити різні нюанси, за які компанія не зважиться брати на себе відповідальність. Проблема полягає в тім, що при проектуванні дизайну люди не рідко хочуть того, чого насправді варто уникати – безлічі глянцевих і дзеркальних матеріалів, тканинних драпірувань, портьєр і т.д. Такі фантазії замовника розкривають дизайнерові простір для творчості, але при цьому створюють додаткові труднощі фахівцям клінінгової компанії.

Майя Сікорська коментує: «В обробці генеральних офісів часто застосовують такі елементи, як килим, жалюзі, скляні елементи, велику кількість тканинних прикрас – портьєри, гардини, драпірування й штори й т.д. Але якщо легкі шовковисті тканини не важко випрати, то велюр піддається очищенню набагато складніше через його здатність усмоктувати бруд, не кажучи вже про важкі щільні тканини».

Наступна проблема – жалюзі, покриття яких іноді має властивість розчинятися від мийних засобів. І хоча для їхнього очищення зараз існують спеціальні технології, клінінгові компанії радять використовувати в приміщенні висячі пластикові жалюзі, які легко миються й не псуються. Не менше тонкощів пов’язано із чищенням підлогових поверхонь, на яких відвідувачі компанії «залишають після себе слід» у буквальному розумінні. Тому в офісах не радять використовувати паркетну дошку – вона сильно псується від ударів каблуками, а роботи з усунення цих дефектів можуть стати значним фінансовим «додатком» до загальної вартості прибирання. Помиляються й власники офісів, які вважають, що використання кахля в приміщенні є значною економією. Насправді – це холодний і слизький матеріал, поверхню якого теж дуже легко ушкодити.

Найбільш оптимальним й зручним для прибирання матеріалом фахівці називають низьковорсний брудовідштовхувальний килим. Причому ціна цього покриття прямо пропорційна його надійності. І хоча цей матеріал має потребу в чищенні всього раз у три місяці, технологія прибирання актуальна й для нього. Приміром, найчастіше використовувана техніка чищення ковролина працює за принципом запускання в покриття великої кількості води й усмоктування її разом із брудом. Цей метод ефективний, але за умови недотримання елементарних правил проведення прибирання або неякісного сушіння килиму може швидко призвести його у непридатність, тому необхідно ретельно підходити до вибору клінінгової компанії й конкретного фахівця. Інші технології працюють за принципом килимової «вибивалки»: спочатку дрібними ударами вибивають найглибше сміття, потім, за необхідності, матеріал обробляється плямовивідником. І заключним етапом є легке вологе прибирання. Це найкращий і зручний метод, однак далеко не всі клінінгові компанії можуть собі дозволити такі технології, що делікатно очищують, через їхню високу вартість.

Якщо говорити про обробку офісу – у ній рекомендується використовувати коркове дерево – воно відштовхує пил, має невисоку ціну й високі екологічні властивості.

Свою дозу бруду одержують й меблі, що у деяких фірмах є найбільш використовуваним елементом. Плануючи їхнє чищення, замовникові знов-таки варто звернути увагу на те, яку техніку буде використовувати клінінгова компанія. Оскільки при використанні старих технологій фахівцям доводиться розбирати меблі для чищення, а сучасні технології дозволяють цього уникнути.

Далі після вологого або сухого прибирання чиста поверхня підлоги й стін покривається захисним шаром, наприклад, воском. Це дає можливість при наступних прибираннях просто зняти віск, промити поверхню й нанести на неї новий захисний шар. Причому віск змивається тільки спеціальним миючим засобом, тому ушкодити його фактично неможливо.

Те ж саме стосується й меблів, які легше захистити, ніж почистити. Клінінгові компанії пропонують, наприклад, спеціальні чохли для меблів, які можна потім почистити або поміняти.

Серед інших послуг можна також назвати промисловий альпінізм – мийку вікон у бізнес-центрах. Це дуже специфічна послуга, що вимагає наявності в компанії особливого встаткування й спеціально навченого персоналу, а також дозволу на проведення висотних робіт.

За словами Сергія Матлаха, якщо компанія має можливість упоратися з перерахованими вище складностями – це тільки посприяє формуванню високого іміджу й репутації компанії й зробить гарне враження на замовника.

Іноді в обробці має сенс застосувати менш вишуканий матеріал, щоб уникнути труднощів з його очищенням.

У чистоті й не в образі

Прибирання приміщення може робитись в будь-який час доби: уночі, удень, ранком – за бажанням замовника. А послуги можуть бути разовими, щоденними й щотижневими. «Маючи договір на щоденне обслуговування, клінінгова компанія повинна не тільки в строк і якісно виконувати щоденне прибирання, але й проводити сезонні роботи: мийку вікон, очищення підлоги, повідомляти замовника про нові види послуг, – коментує Ірина Кладько. – Для корпоративних замовників більш типовим є замовлення на щоденне обслуговування, спеціалізовані роботи, такі як очищення фасадів, висотна мийка вікон, мийка ескалаторів, вивіз сміття й снігу, очищення дахів і т.п. Що стосується приватних замовників, то тут найпоширенішими послугами можна вважати генеральне або післябудівне прибирання, а також мийку вікон і хімчистку навесні й восени».

Серед основних форм співробітництва із клінінговою компанією можна виділити:

• щоденне обслуговування – постійне знаходження фахівців на об’єкті;

• генеральне або післябудівельне прибирання – короткострокове перебування фахівців на об’єкті для виконання різних прибиральних робіт;

• проведення спеціалізованих робіт, які не є основними для підтримки чистоти торговельного або офісного центра.

Найбільший оборот замовлень у клінінгових компаній спостерігається навесні й восени. Тому що в ці періоди люди роблять прибирання приміщень після літніх ремонтів і після зимових холодів відповідно.

Середня вартість клінінгових послуг, наприклад по Києву, за 1 кв. м всіх поверхонь становить $1. Чищення килимового покриття може становити $1,5-3, жалюзі й велюрів – $5-7.

У випадку коли замовник має потребу в масштабних дорогих прибиральних роботах, клінінгова компанія може робити знижку, наприклад, якщо ціна послуг виходить за межу $200.

Але це лише приблизний варіант цін, тому що кожне замовлення унікальне й оцінюється індивідуально (залежно від терміновості замовлення, обсягу робіт, наявності спеціалізованих робіт: виведення плям і т.д.).

До речі

Після ремонту необхідно зробити кілька прибирань, тому що довгий час у приміщенні продовжує осідати пил, і одного прибирання буде недостатньо.

У зимовий період часу краще робити прибирання наприкінці робочого дня й на ніч, щоб у випадку якщо робиться вологе прибирання килимів – вони встигли висохнути. Узимку на це потрібно 2-3 години або 5-7 годин – залежно від застосовуваної техніки.

Довідка

За останні кілька років більшість замовників оцінили переваги роботи з довгострокового контракту, коли необхідні види робіт розписуються на тривалий період часу, протягом якого клієнтові немає необхідності турбуватися про пошук клінінгової компанії, оцінках приміщення, пояснювати обсяги й вимоги до виконання робіт, тому що всі деталі уже застережені при висновку контракту.

Таблиця Надана компанією Shaden group

Вид послуг – Вартість*

Комплексне прибирання (щоденне й разове) – 15 грн

Професійне генеральне прибирання – 15 грн

Чищення килимів і покриттів – 15 грн

Чищення м’яких меблів – 75 грн/посадкове місце

Очищення оргтехніки (монітор, клавіатура, миша, телефон та ін.) – 10 грн

Чищення й полірування твердих поверхонь – 25 грн

Чищення плитки, паркету, таркетта, тераццо – 15 грн

Миття вікон, дзеркальних поверхонь – 70 грн

Хімічне чищення жалюзі – 15 грн

Мийка дверей, лиштв і плінтусів – 10 грн

Миття кахля, санвузлів – 250 грн

Мийка басейнів і тротуарної плитки – 10 грн

Прибирання присадибної території – 5 грн

Прибирання й вивіз сміття – 500 грн

* У клінінзі більше, ніж де-небудь, вартість робіт залежить як від комплексу замовлених послуг, так і від способу їхнього підрахунку. У більшості випадків ціна встановлюється за 1 кв. м площі приміщення. При цьому для приміщень в 50, 100 або 200 кв. м ця ціна може бути різною.

Джерело: “Open space”

До списку публiкацiй