Отримати консультацію або зробити заказ: тел. : 38044 502 3902, 38044 586 4133
e-mail:    [email protected]


Преса про нас

Прибиральники вишиковуються в чергу, “Ділова столиця” №13 (463), 29 березня 2010

Київські клінінгові компанії не втомлюються скаржитися на масовий відтік клієнтів, двократне зниження об’ємів робіт і необхідність працювати по смішних тарифах. Проте кількість тих, що бажають прибирати лише збільшується. За рік в місті з’явилося порядка 200 нових спеціалізованих фірм. Це гарантує, що навіть за умови зростання попиту на клінінг ціни залишатимуться мінімальними ще не менше одного-двох років. Правда, і на високу якість прибирання розраховувати не варто.

По вуха у бруді

Столичні клінінгові компанії підраховують збитки після зими. За словами генерального директора «Імпел Гриффін груп» Віталія Опанасюка, багато фірм, підписуючи з корпоративними замовниками річні договори на комплексне обслуговування, не обумовлювали окрему плату за прибирання прилеглих територій від снігу, розраховуючи, що зима буде м’якою. У результаті їм довелося оплачувати капризи природи з власної кишені. «Заздалегідь ми розраховували, що у гіршому разі вивозитимемо з одного парковочного місця (12 кв. м) порядка 1 куб. м снігу. На практиці ця цифра виявилася втричі більшою. Не виправдалися і закладені в кошториси витрати на робітниках. Оскільки попит на тих, що бажають прибирати сніг минулою взимку був дуже високий, замість звичної такси в 10 грн. в годину вони просили 20 грн..», — нарікає пан Опанасюк. За найскромнішими підрахунками, клінінгові компанії виклали зі своєї кишені за прибирання снігу не менше 3-4 млн грн.

Незаплановані збитки стали черговим неприємним сюрпризом для фірм, що і без того скаржаться на життєві турботи. Віталій Опанасюк говорить, що попит на їх послуги, знизившись на хвилі кризи удвічі, все ще залишається мінімальним. За його словами, об’єми робіт за останній рік зменшилися в 1,5-2 рази. Більш всього постраждав сегмент прибирання після будівельників, що пов’язане з консервацією багатьох об’єктів. Помітно урізували бюджети торгівельні і офісні центри. У клінінгових компаніях відзначають, що замовники намагаються обмежитися мінімальною підтримкою чистоти, відмовившись від таких послуг, як, наприклад, миття фасадів, догляд за килимовими покриттями, або ж запрошують прибиральників на ці роботи рідше. «Якщо раніше клієнт замовляв генеральне прибирання щомісячно, то тепер — раз в два-три місяці», — повідомляє Ірина Кладько з Shaden Group.

На початку кризи багато компаній взагалі планували відмовитися від послуг спеціалізованих фірм, обзавівшись штатом власних прибиральників. Але зараз, за словами директора компанії Primex Наталії Романюк, спостерігається зворотна тенденція. Втративши частину клієнтів, клінінгові агентства удвічі понизили ціни, так що користуватися їх послугами тепер дешевше, ніж оплачувати роботу штатних співробітників. Наприклад, тарифи на прибирання офісних і торгівельних комплексів, що раніше стартували з 4-10 грн../кв. м, зараз складають 2-5 грн., упорядковування будівлі після будівельників знизилося в ціні з 12-20 грн../кв. м до 6-12 грн. І це далеко не підсумкові розцінки. Наталія Романюк говорить, що на ринку процвітає демпінг. Конкуренти, схльоснувшись в боротьбі за вигідного клієнта на тендері, інколи знижують спочатку заявлені тарифи на 50%, хоча спочатку зрозуміло, що якісно прибрати за такі гроші просто неможливо. Але більшість замовників вибирають підрядчика в першу чергу за ціною і готові миритися з не завжди ідеально виконаною роботою, тому якість клінінгових послуг в Києві за останній рік помітно знизилася. «Прибиральники, намагаючись укластися в мінімальний тариф, економлять на побутовій хімії, протягом останнього року практично не оновлювали техніку», — констатує Віталій Опанасюк.

Неохайний бізнес

Прибиральники скаржаться, що скупуватість клієнтів істотно понизила рентабельність їх бізнесу. «Якщо до кризи норма прибутку складала 15-30%, то зараз по контрактах на обслуговування держструктур — 3-7%, комерційних — до 10%», — підрахували в «Імпел Гриффін груп». Проте цей ринок не втратив привабливості ні для старожилів, ні для новачків. За даними Віталія Опанасюка, ємкість сегменту клінінгових послуг в Києві складає порядка 120 млн грн. в рік. При цьому надходження в 10 млн грн. забезпечують муніципальні структури, близько 35 млн — фінансові установи, по 5 млн — Центральний вокзал і «Укртелеком» з філіальними відділеннями, 15 млн — аеропорти, 30 млн — торгівельні і офісні центри і ін.

Отримати свою долю цих грошей прагне все більше підприємців. Якщо до кризи ринок концентрувався, то протягом останнього року він, навпаки, знову почав дробитися. Показово, що як би фірми не скаржилися на труднощі, з бізнесу за останній рік офіційно не пішла жодна компанія. Більш того, в 2009 р. в столиці було створено не менше 200 маленьких ЧП, що пропонують прибирання. Загальна ж кількість клінінгових фірм збільшилася до 350-400. Нерідко нові підприємства створюють співробітники крупних спеціалізованих компаній, що попали на хвилі кризи під скорочення. Наталія Романюк говорить, що новачків залучає невисока вартість «вхідного квитка» на цей ринок: свою справу можна почати, маючи в своєму розпорядженні суму в $10 тис.

Підприємці скаржаться, що ринок заполонили і багаточисельні ЧП, створені спеціально під того або іншого клієнта, особливо ця тенденція характерна в сегменті держструктур. «Перемогти таку «чиновницьку» фірму в тендері практично неможливо», — скаржиться один з учасників ринку, що попросив не називати його імені. Як правило, «малята» працюють без вишукувань, не маючи в своєму розпорядженні ні професійної прибиральної техніки, ні дорогої побутової хімії. Проте у них є велика перевага — викидні ціни, що у багатьох випадках дає їм фору в боротьбі за вигідних клієнтів навіть з самими маститими старожилами ринку.

Ірина Кладько чекає, що в 2010 р. роботи в клінінгових фірм буде більше. Це пов’язано як з поліпшенням справ в київських підприємств, так і з розморожуванням будівництв і введенням в експлуатацію нових ТЦ. Але навіть якщо оптимістичні чекання виправдаються, шансів підвищити тарифи в осяжному майбутньому в спеціалізованих компаній практично немає. «Привчені до дешевизни клієнти і великий вибір підрядчиків змусять прибиральників працювати по мінімальних тарифах ще як мінімум один-два роки», — упевнений Віталій Опанасюк. Втім, якщо врахувати, що до кризи ціни на клінінгові послуги зростали як на дріжджах, нинішнє зниження якраз і зробило їх адекватними.

Автор: Людмила Ксьонз

Джерело: «Ділова столиця»

До списку публiкацiй