Отримати консультацію або зробити заказ: тел. : 38044 502 3902, 38044 586 4133
e-mail:    [email protected]


Преса про нас

Клінінг: у боротьбі за чистоту, “Торговельний Експерт” № 8 (49) серпень 2007

КЛІНІНГ В ОБ’ЄКТАХ ТОРГІВЛІ

Чисто не там, де забирають, а там, де не смітять. Але ще чистіше в тих приміщеннях, у яких не смітять і регулярно прибирають, причому роблять це за допомогою спеціального устаткування й відповідних засобів для чищення. Адже хочеш не хочеш, а пил і бруд згодом однаково накопичуються, особливо, коли за день будинок відвідує багато людей, наприклад, як у торговельних або торгово-розважальних центрах. Тут без прибирання ніяк не обійтися. Упорядкувати такий об’єкт торгівлі може власна служба ТЦ або співробітники клінінгової компанії, про роботу яких і піде мова.

КЛІНІНГ? КЛІНІНГ!
Послугами клінінгових компаній, за словами їхнього співробітників, сьогодні користуються, приміром, такі торговельні й торгово-розважальні центри, як «Альта Центр», «Арена Сіті», «Магелан», «Мандарин Плаза», «Променаду» і «Піраміда». Однак Ірина Кладько, начальник відділу реклами й маркетингу компанії Shaden Group, затверджує, що у свідомості обивателя клінінг дотепер асоціюється зі звичайним прибиранням, але тільки за гроші. Погоджується із цією думкою й Артем Ковалевський, маркетолог компанії «Ден»: «Далеко не всі розуміють доцільність послуг спеціалізованих компаній. Інакше кажучи, платити за якісне прибирання в нас готові ще не все. Хоча можна відзначити, що повільно, зате впевнено, з кожним роком, клінінговий бізнес в Україні набирає обороти, розвивається».
На думку фахівців клінінгових компаній, співробітництво таких фірм і торговельних або торгово-розважальних центрів останнім вигідно по наступних причинах:
• замовник не стурбований турботами й проблемами, пов’язаними з підбором персоналу, виплатою зарплати, відпускних, лікарняних і інших подібних нюансів;
• витрати на послуги зі прибирання приміщень віднімають із оподатковуваного прибутку, чого не відбувається при змісті власного збирального відділу (у цьому випадку навпаки, платяться різні податки й соціальні відрахування з фонду заробітної плати);
• відсутні витрати на придбання дорогої збиральної техніки, а отже, на її зміст, ремонт і заміну;
• приміщення забирають навчені співробітники високоякісною професійною хімією, спеціалізованою технікою, а технологи клінінгових компаній підбирають оптимальні засоби для прибирання або виведення тих або інших плям з різних поверхонь;
• клінінгові компанії, як правило, містять штат альпіністів-висотників, які залучаються для виконання висотної мийки вікон, чищення фасадів, прибирання снігу з дахів.
У той же час наслідку некваліфікованого прибирання для об’єкта торгівлі можуть виявитися досить плачевними: у найкращому разі керівництву забезпечені поганий настрій і зірвані строки виконання замовлення, а в гіршому – зіпсовані речі, оббивка, меблі або покриття. Наприклад, «неправильна» хімія (занадто сильна) може роз’їсти емаль сантехніки або привести до її окислювання, а у випадку з фасадом будинку – послужити причиною появи плям і патьоків, які дуже складно, а іноді навіть неможливо вивести.
Щоб не відбувалося подібних казусів, співробітники клінінгових компаній забруднення зі стандартних покриттів, з якими вони зіштовхуються щодня, видаляють за певною методикою. «Але коли попадається рідке покриття, а наші фахівці з ним раніше не працювали, тоді технологи компанії перевіряють властивості даного матеріалу, підбирають засобу, насамперед, не здатні нашкодити покриттю. Потім на маленькій ділянці пробують видалити забруднення, але якщо такий варіант неприйнятний у силу того, що покриття дуже світле, на ньому легко залишити сліди або по інших об’єктивних причинах, ми підшукуємо такий же матеріал, і вже на цьому зразку пробуємо видалити аналогічні плями й дивимося, як діє хімія», – розповідає Ірина Кладько.

ЗАЦІНІТЬ – КВАЛІФІКОВАНЕ ПРИБИРАННЯ
Коли мова заходить про те, щоб для прибирання торговельного або торгово-розважального центра залучити клінінгову компанію, виникає питання про вартість такої послуги. У цьому випадку на ціну впливають кілька факторів:
• оплата праці сервісних співробітників;
• вартість видаткових матеріалів і амортизація техніки;
• обсяги робіт і строки виконання замовлення.
Відбивається на сумі й форма співробітництва. Так, за словами Артема Ковалевського, між торговим центром і клінінгової компанією може бути укладений договір на виконання разових одноразових робіт або закріплене довгострокове співробітництво на контрактній основі. Останнє має місце, наприклад, коли необхідне щоденне комплексне прибирання приміщень. Стандартний набір робіт, які сюди входять, приблизно наступний: сухе й вологе чищення килимів, килимових покриттів і м’яких меблів, вологе прибирання підлог (якщо потрібно, з використанням збиральної техніки), видалення пилу, протирання дзеркал, винос сміття, прибирання туалетів і кухні, а також догляд за рослинами й поповнення певних приміщень видатковими матеріалами (милом, туалетним папером, паперовими рушниками й т.п.). У міру необхідності проводяться додаткові спеціалізовані роботи.
У числі разових однієї із самих затребуваних послуг (приблизно 70 % від загального числа замовлень) на сьогоднішній день є генеральна (комплексна) прибирання. Цей процес звичайно включає мийку вікон, обробку підлог, глибоке чищення килимових покриттів, прибирання санвузлів, а також чищення будь-яких поверхонь відповідно до потреб клієнта. «Середня ціна таких робіт з Києва становить 6–15 грн за 1 кв. м офісних приміщень і 4–10 грн за 1 кв. м торговельних площ. Однак треба відзначити, що, якщо полягає контракт на комплексне довгострокове обслуговування, вартість спеціалізованих одноразових послуг може бути нижче на 10–30 % залежно від об’єкта», – констатує Артем Ковалевський.
«Під час прибирання торговельних і торгово-розважальних центрів великої уваги вимагають скляні фасади, оскільки після дощу на них залишаються розлучення. Особливо акуратно варто звертатися зі специфічними покриттями: різними видами плиток, каменем – тут потрібні особливі засоби. Під час щоденного прибирання важливо не забувати про натирання металевих поверхонь. Крім того, необхідно періодично мити навіси на літніх терасах – маркізи, – а це трудомістке заняття, що забирає багато часу. Найчастіше, всі подібні моменти компанія обмовляє під час укладання договору, і тому ціна не стає для замовника сюрпризом надалі. Якщо ж щось було упущено або не планувалося, то в процесі співробітництва завжди можна знайти прийнятне рішення, що влаштовує обидві сторони», – говорить Ірина Кладько.
Продовжуючи розповідати про співробітництво клінінгових компаній із ТЦ і ТРЦ, начальник відділу реклами й маркетингу Shaden Group відзначає, що графік роботи фахівців зі прибирання на об’єкті визначається побажанням замовника й згідно з форматом центра. «Це може бути рано ранком, пізно ввечері й цілодобово. Також можливий підтримуючий цикл, спрямований на видалення випадкових забруднень, які виникають під час повноцінної роботи об’єкта, що обслуговується,», – підсумовує фахівець.

НЕ БІЙТЕСЯ: ПРАЦЮЄ ТЕХНІКА
Професійний клінінг від некваліфікованого прибирання відрізняє застосування відповідного встаткування. Олексій Пономаренко, регіональний менеджер ТОВ «Рекком», серед спеціальної техніки, що використовується в ТЦ і ТРЦ, насамперед, виділяє пилососи, машини для миття підлоги (або «електричні віники») і натирачі підлоги.
Пилососи, призначені для клінінга, можуть всмоктувати й сухий пил, і вологу. Крім того, існує особливий клас пилососів («хімчистки»), які, завдяки високій надійності, продуктивності й різнобічним можливостям, добре зарекомендували себе в багатьох областях професійного прибирання. Під час чищення поверхні миючий пилосос одночасно розприскується засіб, що чистить, і всмоктує його через насадку. Це необхідно, щоб на килимових покриттях після прибирання таким пилососом не залишалося слідів засобу, що чистить, і не сліпалися волокна. «Слід зазначити, що існую спеціальні пилососи, що кріпляться ременями на спині. Вони використовуються в тих місцях, де не зручно возити за собою громіздкий пилосос, наприклад у кінотеатрах», – розповідає Олексій Пономаренко.
Машини для миття підлоги призначені для вологого прибирання твердих підлогових покриттів приміщень великої площі, найчастіше, до їхньої допомоги прибігають під час прибирання торгових центрів і складських приміщень. Такі машини не тільки забезпечують чистоту підлог, але й одночасно полірують поверхня за допомогою щіток, а застосування спеціальних хімічних розчинів забезпечує ще й гігієнічне чищення. Сьогодні в Україні представлені різноманітні машини для миття підлоги: від простих малогабаритних до більших самохідних пристроїв із сидінням для водія.
Там де великій машині для миття підлоги ніде розгорнуться, незамінними стають натирачі підлоги, які допомагають забирати приміщення малої й середньої площі, заставлені меблями. Причому такі машини здатні чистити й тверді, і текстильні покриття підлоги.
Також можна відзначити особливу групу збиральної техніки – парогенератори. Їхня унікальність полягає в тім, що використовується природна очисна сила пари й не застосовується хімія. Парогенератори здатні очистити плиткове покриття, дзеркала, гладку поверхню меблів.
«Поважаюча себе клінінгова компанія повинна мати у своєму арсеналі все перераховане вище встаткування. Але частіше наявність тої або іншої техніки залежить від сфери діяльності клінінгової компанії. Так, у фірмах, що спеціалізуються на прибиранні торговельних і торгово-розважальних центрів, супермаркетів або складських приміщень обов’язково повинні бути машини для миття підлоги.
Хотілося б звернути увагу й на те, що клінінгове устаткування спеціально розроблене таким чином, щоб з ним було просто звертатися. Всі комплектуючі легко монтуються, немає необхідності проходити спеціальне навчання для роботи із цією технікою, досить один раз уважно прочитати інструкцію для експлуатації», – констатує регіональний менеджер ТОВ «Рекком».

КОМЕНТАРІ
Ірина Кладько, керівник відділу реклами й маркетингу компанії Shaden Group:
– За останні кілька років у Києві й Україні в цілому масово будуються різні комплекси, на більших площах, які необхідно обслуговувати як після будівництва, так і в щоденному режимі, а власні служби прибирання існують в одиничних об’єктах торгівлі.
Зараз більшість наших замовників оцінили переваги роботи з довгострокового контракту, коли необхідні види робіт розписуються на тривалий період часу, протягом якого клієнт не турбується про пошук компанії, оцінку приміщення, йому не доводиться знову пояснювати обсяги й висувати вимоги до виконання робіт.
Говорячи безпосередньо про співробітництво із ТЦ або ТРЦ, слід зазначити, що завжди можуть виникати якісь робочі моменти, але вони повинні вирішуватися оперативно й ефективно, адже ціль клінінгової компанії – задовольнити запити замовника. Для цього в нас є відділ контролю якості робіт, хіміки-технологи, професійні керівники.

Джерело: “Торговельний Експерт”

До списку публiкацiй