Отримати консультацію або зробити заказ: тел. : 38044 502 3902, 38044 586 4133
e-mail:    [email protected]


Преса про нас

Чистота – запорука престижу! “Property Times” № 28(177) 2007 рік


За останні півроку кількість клінінгових компаній значно збільшилася.На такі клінінгові послуги, як чищення килимових покриттів, м’яких меблів, мийка віконних і фасадних систем попит підвищується з початком весняно-літнього сезону, а післябудівельні й генеральні прибирання затребувані протягом усього року.

Фабрика чистоти
Незаперечним є той факт, що презентабельність як внутрішнього, так і зовнішнього вигляду будь-якого будинку створює імідж його власникові або компанії. Утримання в чистоті приміщень об’єктів комерційного, державного й житлового призначення – невід’ємна складова для ефективності й комфорту робочої діяльності, відпочинку, гарного самопочуття й настрою. З підвищенням рівня благополуччя населення в Україні збільшується й кількість людей, які довіряють прибирання свого житла, офісного приміщення, торгово-розважальних центрів рукам професіоналів.
Оскільки наша країна крок за кроком іде за Європою й США, варто сказати, що саме це послужило заснованим поштовхом для появи нової сфери бізнесу – клінінга. Напрямок клінінгових компаній полягає в наданні послуг із професійного прибирання із застосуванням сучасного високотехнологічного устаткування й професійних хімічних засобів.
«Як відомо, ринок клінінгових послуг в Україні почав розвиватися на початку 90-х років, – пояснює Денис Кіш, директор клінінгової компанії Shaden Group.- Протягом перших 5-7 років відбувалися перші кроки в створенні ринку побутових послуг: показати споживачеві їхню вигоду, доцільність, ефективність. Але це були поки тільки одиничні компанії, західні компанії не поспішали вкладати гроші в розвиток пострадянської економіки, а в країнах колишнього союзу ця сфера була зовсім нерозвинена. До кінця 90-х років почали з’являтися нові клінінгові компанії, які були націлені на досягнення результату, готові вкладати кошти в навчання персоналу, закупівлю техніки, хімічних засобів, і це принесло свої плоди, адже компанії, які створювалися в той час на даний момент є великими гравцями ринку клінінгових послуг».
За словами Віталія Ободянського, директора центрально-українського міжрегіонального управління клінінгової компанії «ГРИФФІН», мейнстримовський бізнес прийшов до України із Заходу. Хаотичний клінінговий бізнес зароджувався в умовах інфляції й складної економічної ситуації в Україні. Основними споживачами послуг клінінга (на той момент просто прибирання) були західні компанії. Вони ж і формували базис норм якості, цінову політику й попит. Фахівець уважає, що масовий вхід інвесторів у клінінгову індустрію був у період з 1998 по 2000 р. Це пов’язано швидше за все з міфом про фінансову легкість входу в цей бізнес і з необхідністю врятувати залишки ресурсів після кризи 1998р. З 2002 року клінінговий ринок одержав новий подих завдяки фінансово-будівельному буму.
Співробітництво між замовниками й клінінговими компаніями мають різні форми: разове виконання робіт і довгостроковий висновок контракту на виконання робіт. Фахівці відзначають кілька напрямків робіт із професійного прибирання, особливо виділяючи комплексний підхід у наданні послуг. «Насамперед, це основні клінінгові роботи, – інформує Світлана Миц, директор компанії «Air Clean. – Вони містять у собі весь комплекс заходів щодо догляду за нерухомістю. Мова йде про комплексне прибирання всіх поверхонь (горизонтальних і вертикальних). Це значить, що фахівці подбають про стан вашої підлоги, плінтусів, стін, дверей, вікон, меблів, санвузлів та ін. Подібна процедура може бути як щоденної, так і разової. Крім основних робіт зі прибирання приміщень серйозна клінінгова компанія може запропонувати додатковий пакет послуг. До таких робіт ставиться прибирання прилягаючих територій: миття асфальту, вивіз сміття й снігу, видалення забруднень із парковочных стовпів, зміст у порядку урн і попільниць, чищення стоків і ґрат перед входом, роботи з озеленення. Пакети послуг формуються індивідуально для кожного замовника. Одержавши заявку на прибирання, співробітник клінінгової компанії виїжджає на огляд приміщення, щоб оцінити обсяг майбутніх робіт. При розрахунку вартості послуг ураховуються такі фактори, як площа, ступінь забруднення, строки виконання робіт і ін. Клієнтові надаються дані по переліку необхідних робіт, кількості співробітників, графікові прибирання, а також вартості надаваних послуг. Якщо ж говорити про комплексне прибирання, то в її вартість, як правило, входить: миття підлоги, стін, чищення меблів, прибирання санітарних зон і т.д».

Оператори й послуги
Ринок клінінгових послуг уважається досить молодим і на даний момент переживає пік свого розвитку, хоча присутність більше 300 компаній створює певну конкуренцію. До основних гравців ринку ставляться такі компанії як «Клинтех», « Актуал-Сервіс», Shaden Group, Griffin Group, «Примекс», «ДЕН», « Дуссманн-Україна», «Чисте світло». Новачками даного сегмента є « Бетта-Клінінг», Air Clean , «Дала», «Київ Клінінг», «Клин Старий», «Перша Клінінгова компанія», « Тд-Клінінг» і багато хто інші.
На сьогоднішній день перераховані вище й багато інших операторів ринку в стані запропонувати своїм клієнтам різноманітну палітру послуг зі прибирання житлових, комерційних, промислових будинків і прилягаючих до них територій, фасадних площ, дорожнього й водного транспорту й ін. Є такі види професійного прибирання, попит на які підвищується в певні сезони (літній період, відпустки, свята), а є й такі що мають попит протягом усього року.
За даними Віталія Ободянского, самими затребуваними послугами є: хімчистка ковролина (від 5 грн/м.кв.), миття фасаду (від 12грн/м.кв.), миття віконних поверхонь (від 8 грн/м.кв.). Попит замовників на які-небудь послуги не має різких коливань. Частина послуг сезонна, комплекс же припускає чітку регламентацію робіт на календарний рік.
Найбільш популярний клінінгові послуги на даний момент – це генеральне прибирання, послестроитроительная прибирання будинків, хімчистка м’яких меблів. Так само надаються такі послуги як комплексне прибирання приміщень щоденне й разова, очищення оргтехніки (монітор, клавіатура, миша, телефон та ін.); чищення й полірування твердих поверхонь; мийка й обробка твердих підлог (лінолеум, плитка, паркету, таркетт, тераццо); полірування паркету, паркетної дошки, ламината; шліфування, полірування, кристалізація мармуру, граніту; миття вікон, вітрин, вітражів, дзеркальних поверхонь; хімічне чищення жалюзі, мийка дверей, лиштв і плінтусів; миття кахля, санвузлів; мийка басейнів і тротуарної плитки; прибирання територій, ландшафтний дизайн; прибирання й вивіз сміття; перевезення вантажів, доставка будматеріалів і ін.

Тарифи на чистоту
Серед факторів, що впливають на вартість клінінгових послуг оператори ринку називають масштаби об’єкта, що забирається, його призначення й особисті переваги замовника.
«Вартість на клінінгові послуги дуже індивідуальна, – акцентує Павло Рябцев, комерційний директор компанії « Тд-Клінінг». – Якщо вартість хімчистки можна визначити (близько 10 грн за м2 чищення килима й килимових покриттів, від 30 до 50 грн – чищення одного посадкового місця м’яких меблів), то вартість комплексу післябудівельного прибирання залежить від ступеня забруднення, від складності його виведення. Слід зазначити, що критерії чистоти у всіх замовників різні. Вимоги замовника залежить від розуміння ним чистоти й від цього також залежать ціни на послуги».
Відповідно до інформації, наданої Віталієм Ободянським, найцікавішою є робота з натуральним каменем. До неї належить покриття водовідштовхувальним шаром внутрішніх площ аквакамінів, басейнів, дендраріумів (від 10 грн/м. кв), шліфування кам’яної підлоги (від 20грн/м. кв), відновлення кам’яних підлог (від 200грн/м. кв). Фахівець говорить, що в першому півріччі вони змушені були підняти ціни на деякі види послуг на 10-50%.Основна причина – різкий ріст заробітних плат і палива. Питома вага зарплат з калькуляції витрат не менш 50%, отже з ростом благополуччя населення й співробітників стримати ріст цін можна лише інтенсифікацією праці й оптимізацією використання техніки й технічні мийні засоби.
Як пояснює Світлана Миц, все залежить від складності й обсягу виконуваних робіт. Наприклад, ціни на прибирання після ремонту коливаються від 10 до 20 грн. за 1 кв. м поверхні. Найчастіше клінінговим компаніям доводиться виконувати послуги з мийки вікон, вітрин, вітражів. Така послуга оцінюється в 7-20 грн. залежно від складності.

Клієнта ми впізнаємо за…
Клієнтами компаній, що надають послуги по професійного прибирання є як комерційні об’єкти (торгові центри, бізнес-центри, готелі, клуби, кінотеатри, банки), державні установи, власники квартир, котеджів, підприємств, великі будівельні компанії та ін.
На думку Дениса Кишачи, при виборі клінінгової компанії важливими факторами є репутація компанії, якість і оперативність виконання замовлень. Але якщо ці фактори можна перевірити винятково досвідченим шляхом, те для першого співробітництва важливу роль зіграють рекомендації клієнтів, які співробітничають із даної клінінгової компанією, можна також під’їхати на об’єкти, що обслуговуються компанією, і особисто оцінити якість прибирання й ступінь чистоти.
Одним зі способів вибору клієнтом висококваліфікованих працівників для прибирання є моніторинг більшості компаній. «Як правило, всі потенційні клієнти, порівнюють рівень цін серед можливих претендентів на дані роботи, – говорить Сергій Матлах, директор ТОВ « Бетта-Клінінг». – Для замовника завжди є важливим знать про репутацію компанії про її професійні можливості (швидкість, оперативність, співчутливість), який зовнішній вигляд співробітників, технічне оснащення, хімічні препарати. Основними клієнтами є власники торгових центрів, котеджів, квартир, підприємств, офісних приміщень тощо”.
Якщо говорити про проблеми, то й ринок клінінгових послуг не застрахований від них. Всі фахівці називають основну й загальну як для компаній так і для клієнта проблему в даній галузі – це присутність приватних осіб на ринку.
«Компаній, що займаються професійним прибиранням, з кожним роком стає усе більше, – коментує Світлана Міц. – Проте, кількість клієнтів тільки зростає. Разом з тим на столичному ринку з’являється усе більше «приватників», які беруться виконати будь-які роботи з дуже низької ціни. Використання непрофесійної хімічної продукції, устаткування, невміння й незнання часто приводить до жалюгідних результатів. Професіонали ніколи не стануть надмірно знижувати ціни на свої послуги, підкажуть як краще зробити прибирання приміщення або хімчистку килимового покриття. На сьогоднішній день, дане явище є найбільшою проблемою й для замовників і для клінінгових компаній, яким доводиться ліквідувати наслідку «приватників».
Як затверджує Максим Винник, керівник відділу продажів компанії «Чисте світло», багато компаній зіштовхуються з однієї й тією же проблемою – недостачею кваліфікованих кадрів, ротацією й плинністю персоналу. Фахівець приводить до відомості, що їхня компанія регулярно відслідковує ринок праці, забезпечує гідну оплату праці працівникам, скорочуючи тим самим до мінімуму плинність кадрів. Так само важлива наявність матеріальної мотивації персоналу – щомісячного преміювання кращих співробітників.
Щодо рівня інформованості потенційного замовника про особливості надання подібного роду послуг, то потрібно сказати, що за допомогою реклами в ЗМІ, Інтернеті, розповідей уже постійних клієнтів можна озброїтися необхідною інформацією й сміло робити вибір на користь тої або інший клінінгової компанії. Крім того, практично у всіх містах-мільйонерах існують дані компанії.
Продовження буде…
Перспективи розвитку даного сегмента, у першу чергу, пов’язані зі швидкими темпами будівництва й відповідно з постійною появою нових гравців ринку клінінга. На думку деяких фахівців незабаром дані види послуг з розряду дорогих і будуть більше доступними для більше великого кола населення.
Причинами по яких розвиток даної галузі може бути припинений Сергій Матлах уважає:
• нестабільність економіки країни
• відсутність росту добробуту
• оподатковування.
«Черговий етап розвитку клінінгової індустрії в Україні почнеться із вступом України у ВТО й приходом на ринок нових сильних гравців: постачальників устаткування й мийних засобів, клінінгових компаній, – резюмує Віталій Ободянский. – Можна припустити, що клиниговый ринок буде стабільно рости на 40-60% у рік у найближчі наскільки років».
Марина ЛАРИОНОВА

Коментарі фахівців

Денис КІШ, директор клінінгової компанії Shaden Group
Комплексний підхід у наданні клінінгових послуг полягає, насамперед, у максимальному задоволенні потреб замовника. Клінінгова компанія повинна не тільки якісно й швидко прибрати приміщення, але й залишити після себе відмінне враження, а це вже в більшій мері залежить від підготовки й навчання персоналу:
• прийняти замовлення,
• максимально швидко для Замовника його оцінити,
• урахувати всі потреби й нюанси в часі, засобах і т.д.,
• приїхати під час, з повним комплектом необхідної для виконання замовлення техніки, хімії,
• ідеально виконати замовлення,
• мати можливість надати додаткові послуги для Замовника: прання, хімчистка, поставка видаткових матеріалів (мило, туалетний папір, серветки…)
Компанія Shaden Group і більшість інших клінінгових компаній прагнуть надати максимальний комплект послуг.

Віталій ОБОДЯНСКИЙ, директор центрально-українського міжрегіонального керування клінінгової компанії «ГРИФФИН»
Варто помітити, що в сегменті комплексного клінінгового обслуговування основними об’єктами для обслуговування є офісно-торговельні й розважальні центри, адміністративні будинки, виробничі й логістичні комплекси. Замовником можуть виступити як власники так і орендарі, девелопери.
У першу чергу, замовник орієнтується на рекомендації, особисте враження після огляду діючих об’єктів і, природно, на ціни.
Сучасний рівень конкуренції в клінінгової індустрії такий, що наповнення інформаційних каналів даними про послуги й ціни не є проблемою. ЗМІ, Інтернет і навіть оголошення на зупинках не говорять, а кричать про послуги і їхню ефективність.
Основною проблемою ринку, на мій погляд, є відсутність сильних гравців клінігової індустрії, які б задали найвищу планку якості й інтенсивності праці.

Сергій МАТЛАХ, директор ТОВ « Бетта-Клінінг»
Інформації про клінінгових компанії, їхніх можливостях і відмінностях
недостатньо. Кожний клієнт зіштовхується з постійним бажанням операторів ринку даних послуг заробити грошей, замість якісного виконання поставлених завдань. Багато хто із клінінгових компаній взагалі не ставлять перед собою завдань якісно й професійно виконати свою роботу. Цьому сприяє ціла низка не вирішених проблем:
- недостатня кількість підготовлених співробітників
- плинність кадрів
- відсутність інституту підготовки фахівців
- низький рівень зарплат
- слабка технічна оснащеність
- стереотипи населення тощо

Павло РЯБЦЕВ, комерційний директор компанії « Тд-Клінінг»
На сьогоднішній день існує безліч приватних осіб, які займаються прибираннями й вони просто демпінгують на ринку, але не надають такої якості послуг як юридичні особи. Компанії, які давно себе позиціоную на ринку клінінгових послуг, насамперед, гарантують якість виконання, а крім того відповідають за погрішності можливі при виконанні робіт, на відміну від приватників. Навіть наявність сайту в компанії говорить клієнтам про те, що компанія серйозна.
Якщо говорити про торгові центри й бізнес центрах, то їм не завжди потрібні послуги клінінгових компаній, оскільки в даних об’єктах у більшості випадків існують свої служби прибирання

Максим ВИННИК, керівник відділу продажів компанії «Чисте світло»
В Україні працює порядку 150- 180 клінінгових компаній. Основні гравці на цьому ринку це: «Чисте світло», «Shaden Group», «Актуал Сервіс», «Клин Старий», «Клінтех», Griffin Group, «Ден», «Інтер Сервіс Люкс», «Майстер клин» і т.д. Лідируючі позиції займають клінінгові компанії, що володіють достатнім досвідом роботи не тільки в Україні, але й у Росії, Білорусії, а також організації, які мають можливість обслуговувати нерухомість будь-якого формату. Немаловажним фактором є можливість надання послуг у всіх регіонах України. Наприклад, компанія «Чисте світло» має представництва в 19 містах України.

Світлана МИЦ, директор компанії «Air Clean»
У Європі перші клінінгові компанії з’явилися 80 років тому. Із приходом в українську економіку іноземних компаній в 90-х роках на ринку України з’явилися перші організації по професійному прибиранню приміщень. В Україні клінінгові компанії обслуговують у найкращому разі 15% всієї комерційної нерухомості, 90% якої доводиться на Київ.
Вітчизняний ринок клінінгових послуг дуже молодий, але аналізуючи динаміку росту ринку можна сказати, що він має величезний потенціал для подальшого розвитку.
Об’єктів нерухомості з кожним роком стає більше, а прибирання є важливої складової привабливості об’єкта, і попит на професійне прибирання буде тільки рости.

Артем КОВАЛЕВСКИЙ, маркетолог компанії «ДЕН»
Потреба в професійному прибиранні виникла із приходом іноземних компаній, разом з якими на Україну зайшли перші закордонні гравці ринку, що й послужило поштовхом до розвитку даного напрямку.
Професійне прибирання виявилося не тільки вільною нішею, а й при цьому досить прибутковим бізнесом. Перші це усвідомили українці, що працюють на закордонні клінінгові компанії, які почали створювати свої дрібні вітчизняні клінінгові фірми. Структура таких організацій складалася з 2-3 чоловік натирача підлоги й пилососа, що не могло задовольнити великого замовника. Адже професійна клінінгова компанія, це компанія, що не тільки робить повний комплекс послуг зі прибирання, але й при необхідності займається прилягаючою територією, консультує клієнта на етапі проектування майбутнього офісу або котеджу з питань оптимального підбора оздоблювальних матеріалів. У майбутньому це допоможе йому істотно скоротити витрати на експлуатацію приміщення за рахунок збільшення терміну служби покриттів і збереження їх ідеального зовнішнього вигляду. Українські клінінгові компанії ростуть як гриби після дощу. Першими стають ті компанії, які постійно поліпшують якість пропонованих послуг і правильно позиціонують себе на ринку. Починаючи від дрібного офісу й закінчуючи величезними ТРЦ і промисловими площами. Сфера клінінгових послуг буде рости паралельно з розвитком будівництва бізнес-центрів, торговельної й жилою нерухомості.

Автор: Марина Ларіонова

Джерело: “Property Times”

До списку публiкацiй