Отримати консультацію або зробити заказ: тел. : 38044 502 3902, 38044 586 4133
e-mail:    [email protected]


Преса про нас

Замовимо Юлю-Чепурунку? “Торговельна справа”, № 8-9, вересень 2007

Коли стає вигідним наймати для прибирання клінінгову компанію?
Про клінінгові (і не тільки) послуги для рітейлу – коли стає вигідним найняти інших, а не намагатися все робити самому.
Всім бізнесменам доводиться рано або пізно задаватися питанням про необхідність формування своїх нецільових підструктур. Але чи завжди потрібен додатковий підрозділ, якщо й без нього компанія може одержати не менші прибутки? Коли наступає момент, при якому рітейлеру вигідніше займатися тільки торгівлею, віддавши непрофільні послуги на аутсорсинг? З такими питаннями ТД звернулося до роздрібних операторів, а також представникам компаній, що роблять торгівлі ряд послуг.
Супермийники в супермаркеті
В Україні перші клінінгові компанії з’явилися біля дев’яти років тому. Як основна причина, що сприяє цьому, експерти називають розвиток ринку офісної й торговельної нерухомості. Подальший сплеск діяльності «професійних прибиральників» пов’язаний з появою іноземних компаній, що звикли позбуватися від непосильних активів, передаючи іншим роботу, що не є основною діяльністю підприємства.
Клінінг – послуги з організації професійного прибирання. Як повторюють в один голос клинеры, саме в словах «організація» і «професіоналізм» і полягає та безпосередня перевага, що одержують ритейлеры, котрі звернулись до них. Адже розходження виконуваних завдань самою торговельною компанією й спеціалізованої закладено в підходах до роботи. Якщо в першої це не основний вид діяльності, тому немає впевненості в бездоганності чиненої справи, то друга заробляє цим «хліб насущний» і прагне до чистоти у всіх підрозділах. Але тоді чому ж відсоток торговельних мереж на щоденному обслуговуванні клінінгових компаній в Україні не перевищує тридцяти, а деякі великі рітейлери створюють власні клінінгові структури, які й забезпечують постійну чистоту у всій мережі? «У першу чергу звертання до спеціалізованої компанії, – говорить Валерій Симанов, генеральний директор клінінгової компанії Сlean Star, – обумовлено наявністю об’єкта нерухомості не менше тисячі квадратних метрів. У цьому випадку собівартість починає рівнятися із власними витратами, що й змушує скористатися послугами клинеров» .
Так, наприклад, мережа « Бумі-Маркет» у силу невеликої площі своїх магазинів (у середньому 400 кв. м) вирішила створити власний клінінговий підрозділ. При цьому виходили з норми: 200 кв. м площі на одного прибиральника (усього кількість персоналу в підрозділі – 80–100 чоловік на 43 магазина мережі). Тут витрати значно мінімізуються на встаткуванні: тому що обсяг маленький, немає необхідності в закупівлі дорогих машин, які на сьогоднішній день коштують від EUR20–100 тис., а використовується професійний інвентар для прибирання магазинів (ціною від $200). Функції адміністратора й менеджера виконує керуючий магазином, його заступник, а також старші продавці. Від потоку відвідувачів число збирань у мережі « Бумі-Маркет» не залежить, дотримуються стандартного режиму прибирання – один раз у день. «На самому початку нашим фінансовим відділом проводився розрахунок істотної необхідності витрат на залучення клінінгових компаній, – пояснює Сергій Мартиненко, керівник відділу маркетингу торговельної мережі « Бумі-Маркет». – У результаті було виведено, що ефективніше всього створити власну структуру. Більше того, згодом ми переконалися, що краще здійснюється взаємозв’язок, якщо підрозділ інтегрований у структуру компанії». З такою точкою зору не згодний Денис Кіш, директор клінінгової компанії Shaden Group: «На жаль, далеко не всім компаніям вдається добре настроїти службу прибирання: адже для цього не вводиться окрема посада, а навішуються обов’язки на когось зі співробітників, що крім своїх прямих функцій повинен відповідати тепер і за чистоту приміщень. Закупівля професійної техніки – далеко не дешеве задоволення, а правильно неї експлуатувати може тільки добре навчений співробітник, те ж і з хімією: засобу вимагають ретельного дозування, дотримання техніки експлуатації й безпеки».
Як правило, потреба в послугах клінінгової компанії з’являється в умовах інтенсивного зростання мережі й напрямки основних її фондів на розвиток. Для створення власної збиральної служби необхідні солідні первісні інвестиції, які, за твердженням клінінгових компаній, коливаються від EUR20–40 тис. (при більших площах під прибирання вартість машини із сидінням для оператора, з тяговим двигуном становить більше 100 тис. грн за штуку). Відповідно, потрібний відділ кадрів, що повинен постійно займатися такими проблемами, як недостача кваліфікованих працівників, ротацією й плинністю персоналу.
У більше легких умовах перебувають орендарі в ТЦ, де існує кілька схем розподілу фінансового навантаження за клінінгові послуги. Деякі власники ТЦ розподіляють витрати по клінінгу на орендарів, включаючи ці послуги в експлуатаційні витрати. У цьому рішенні є немаловажна вигода, того що знижується рівень податків: не потрібно платити відсоток від капіталу, якого немає в наявності. Багато ХТО ТЦ містять договір тільки на прибирання місць загального користування (коридори, ліфти, санвузли), а орендарі, у свою чергу, самостійно містять договір із клінінгової компанією й оплачують послуги зі прибирання свого об’єкта оренди, що перебуває в складі ТЦ. Свої витрати орендарі можуть мінімізувати за допомогою адміністрування, те-є контролю фахівцями клінінгової компанії якості роботи прибиральників.
Крім того, заощаджуючи на менеджерах, сполучній ланці між підприємством замовника й прибиральниками компанії, торговельні мережі можуть замовити виконання їхніх функцій фахівцям на тимчасовій основі. «При неправильному розміщенні сил, – розповідає Валерій Симанов, – клієнт може зазнавати збитків. Таке відбувається через неправильний менеджмент. Уміння вірно скласти технологічну карту роботи персоналу для кожного об’єкта оптимізує фонд зарплати. Правильно розставивши людей, можна домогтися того, що на об’єкті буде працювати 30 чоловік замість 50. До того ж для кваліфікованої робочої сили, який необхідно вміти грамотно управляти, потрібні власні професійні штатні одиниці. Не всі рітейл-компанії мають таких фахівців. Хоча їх можна навчити, виховати, це лише питання мети: потрібно чи це робити, є це їхнім профільним чи бізнесом ні».
На сьогоднішній день послугами клінінгових компаній користуються такі торговельні мережі, як «Перехрестя», Billa, Метро, «Эко», також приєднався «Фуршет», що раніше обходився самотужки. Хоча самостійна організація клінінга досить витратний механізм, але є й прихильники цієї позиції: «Велика Кишеня», мережа «Амстор», ТЦ «Караван», що не побажали поки ніяким образом прокоментувати намір переводити/не переводити клінінгові роботи на аутсорсинг.
Більше товариські представники non-food напрямку. Меблева компанія « Ліга-Нова», що користується послугами субпідрядників по обслуговуванню спеціалізованого меблевого торгового центра «Імперія меблів» у м. Донецьку, бачить пряму економію внутрішніх витрат свого підприємства. «Сьогодні в будівництві використовуються найрізноманітніші оздоблювальні матеріали, які, відповідно, вимагають різного відходу із застосуванням розчинів, відмінних від побутових мийних засобів, – говорить Юлія Костіна, фахівець із роботи з нерухомістю компанії « Ліга-Нова». – Існують поверхні, догляд за якими особливо складний. Непрофесійний догляд за нерухомістю може привести до невиправданого зростання витрат як на косметичний, так і на капітальний ремонт. Ще одна характерна риса сучасного процесу прибирання – використання досить потужного дорогого встаткування. Клінінгова компанія діє на об’єкті відповідно до затвердженого обома сторонами технологічній карті, що рятує замовника від постійного контролю. З огляду на те, що для спеціалізованої компанії надання послуг з догляду за нерухомістю є бізнесом, існує пряма зацікавленість у виконанні робіт на високому якісному рівні».

Джерело: “Торговое дело”

До списку публiкацiй