Отримати консультацію або зробити заказ: тел. : 38044 502 3902, 38044 586 4133
e-mail:    [email protected]


Преса про нас

Бізнес на чистоті, “Дело” №147, 12 вересня 2007

На клінінговому ринку України працюють близько 300 компаній. Хоча експерти вважають, що ринок перебуває в зародковому стані.
В 1990-х цей бізнес і клінінгом ще не називався, це було звичайне прибирання «приватників». Оформлятися ринок став років 5-7 назад, коли почали з’являтися перші вузькоспеціалізовані фірми. Сьогодні всі великі офісні й торгові центри, багато промислових підприємств, державні й приватні установи, розважальні й спортивні комплекси вже не тримають власний штат технічного персоналу. Усе — від прибиральників до мийних засобів — надається клінінговими компаніями.

«Коли шість років тому ми починали свій бізнес, було важко знайти клієнта, пояснити, навіщо потрібні подібні компанії і їхні послуги», — розповідає Ірина Кладько, маркетолог компанії Shaden Group. Але з 2003-2004 років ситуація стала змінюватись. Тепер професійним прибиральникам не доводиться вмовляти клієнтів — вони самі шукають їх.

Ажіотаж на будівельному ринку, підвищення якості клінінгових і прихід іноземних компаній у країну постійно збільшують попит на послуги клінінгових компаній, що залучає на ринок нових гравців.

«На ринку клінінгових послуг України існують сотні дрібних компаній-одноденок і є невелика кількість великих гравців, перелік яких постійно обновляється, — розповідає Павло Яблонський, консультант закордонних компаній з інвестицій в Україну. — Такого зараз у Європі немає. Наш ринок відстає від нього на 5-6 років».

Лідерство багатьох — умовно

Лідерами в нас прийнято називати тих, чиє ім’я більш відомо. При цьому багато справжніх компаній-лідерів не так широко відомі. Судити про клінінговий бізнес потрібно насамперед по довгостроковості контрактів і кількості клієнтів. Подібна інформація, як правило, закрита. Яблонський, що проводив дослідження ринку, говорить: «Особливість лідерства українських компаній у тім, що той, хто був учора на 20-му місці, сьогодні може стати першим від одержання великого контракту».

У Західній Європі й Росії лідерами називають ті компанії, які мають у штаті 2-3 тисячі чоловік і близько100 контрактів. Причому перші п’ять найбільших контрактів не займають більше половини оборотів компанії. Сьогодні на вітчизняному ринку виділяють компанії « Дуссман-Україна», «Гриффін», Shaden Group, «Ден», «КлінТех», « Актуал-Сервіс».

Бізнес із мінімальними вкладеннями

Незважаючи на те, що конкуренція з 2000 року на ринку посилилася, поріг входження в бізнес, як і раніше, невисокий. Багато хто починає бізнес із покупки пилососа й набору мийних засобів. «Коли ринок тільки формувався, стартувати дійсно було простіше. Багато хто спочатку брали приватні замовлення, пробували розвивати бізнес, поступово формуючи базу корпоративних клієнтів, — розповідає Ірина Кладько. — Зараз розвитися у велику компанію набагато складніше, необхідні більші фінансові вкладення. Розвиватися є куди — є ще багато галузей, не охоплених клінінговим бізнесом: лікарні, електростанції, заводи й т.п. Охоплені вони будуть років через 10-15».

Клієнтами зараз стають і вітчизняні, і закордонні компанії, хоча піонерами були останні. Фахівці скаржаться на невеликі фірми, які, зневажаючи якістю, не оформляючи співробітників офіційно й виплачуючи «чорну зарплату», можуть дозволити собі знижувати вартість послуг.

Джерело: “Дело”

До списку публiкацiй