Отримати консультацію або зробити заказ: тел. : 38044 502 3902, 38044 586 4133
e-mail:    [email protected]


Преса про нас

Мрія Попелюшки, “Компаньон”, № 26, червень 2008

Потенціал українського ринку клінінгових послуг перевищує його нинішню ємність в 10-20 разів.

Чистота й доглянутість приміщень у громадських місцях є важливою складовою, що сприяє збільшенню потоків відвідувачів і потенційних орендарів, а в офісних центрах – необхідною умовою успішного й ефективного розвитку бізнесу. З появою на українському ринку нерухомості закордонних девелоперських організацій, готельних операторів і іноземних компаній, що формують попит на комерційні приміщення, вітчизняні гравці стали переймати міжнародний досвід керування об’єктами, зокрема , передачу на аутсорсинг послуг із прибирання приміщень – клінінг.

Перспективи росту

На сьогодні український ринок клінінгових послуг перебуває на етапі формування. За даними фахівців, незважаючи на те що послуги професійних клінінгових компаній стають усе актуальнішими й вигіднішими як для орендодавців, так і для орендарів комерційних приміщень, навіть у Києві ці компанії обслуговують лише близько 15-20% усієї комерційної нерухомості. За оцінками Марини Радевич, керівника відділу обслуговування Vip-клієнтів компанії “Світ чистоти”, обсяг ринку клінінгових послуг у країні становить $10-20 млн. Але виходячи з обсягу існуючих торговельних, готельних і офісних приміщень із урахуванням середньої вартості прибирання 1 кв. м площі в 10 грн на місяць потенціал українського ринку як мінімум в 10 раз більше й становить близько $200 млн. Тому очікується, що найближчі кілька років обсяг ринку буде щорічно подвоюватися. Справедливість настільки оптимістичного прогнозу підтверджує й Ігор Гогоша, директор компанії “Клінінг-Про”: “Незважаючи на те що українські споживачі повільно рухаються до західних стандартів чистоти, процентне співвідношення закордонних і вітчизняних клієнтів уже становить 50:50″.

Крім українських корпоративних замовників, ще одним резервом для розвитку даного ринку є приватні особи, частка яких щорічно зростає на 10%. Марина Радевич: “Підвищення попиту на клінінгові послуги з боку приватних клієнтів говорить багато про що: насамперед зросла довіра до клінінгових компаній (люди охочіше пускають нас до себе в будинок), відбувається переоцінка якості послуг – усе частіше надходять замовлення на обслуговування будинків, де вже працює прислуга”.

Гравці змушені укрупнюватися

Зараз в Україні існують професійні клінінгові компанії, які можна розділити як мінімум на дві групи. Є більші організації (більше 100 людей штату), що вже зайняли певну нішу ринку й здатні задовольнити вимоги великих замовників, однак їх можна буквально перерахувати по пальцях. Лідирують на ринку Air Clean, GRIFFIN Group, Shaden Group, “Світ чистоти”, ” Клінінг-Про”, “Актуал Сервіс”, “Ден”, “Донбаська клінінгова компанія”, “Евросіті”, ” Клін-Стар”, “КЛІНТЕХ”, “Майстер клін”, “Чисте світло” і деякі інші. Основну ж масу становлять дрібні фірми (10-15 людей штату), що спеціалізуються на прибиранні квартир і невеликих офісів. Однак, як показує статистика, за два- три роки близько 70% таких гравців переміняються новими. “Щороку на ринку з’являються сотні маленьких клінінгових компаній, які непомітно з’являються й так само зникають, і їхня частина на ринку не більше 10%”, – коментує ситуацію з одноденками Ігор Гогоша. Виникнення великої кількості дрібних компаній в 2002-2006 рр. пояснювалося низькою вартістю виходу на ринок – близько $20-30 тис., і високою рентабельністю – більш 30%, тому вкладення окупаються вже через два роки. Однак, швидше за все, цього року фірм-одноденок стане набагато менше. Як уважає Денис Кіш, генеральний директор клінінгової компанії Shaden Group, це пов’язане з тим, що з насиченням ринку загострюється конкуренція, яка ґрунтується не на демпінгу, а на якості надаваних послуг, ефективності керування й кваліфікації персоналу. Тому поріг входження в бізнес щорічно росте й у цей час становить близько $100 тис.

Конкуренція

Марина Радевич, керівник відділу обслуговування Vip-клієнтів компанії “Світ чистоти”:

- У цей час на ринку клінінгових послуг виникла ситуація, коли скоріше підсилюється не конкуренція, а гонитва за кількістю. У зв’язку з перспективністю ринку існує багато приватних підприємців, послуги яких не відрізняються високою якістю. Тому й більші компанії втрачають довіру потенційних клієнтів. Адже вирішившись на роботу з підрядником і одержавши негативний досвід, замовники вертаються до набору штатних прибиральниць. Якщо говорити про конкуренцію з компаніями рівного масштабу, то хотілося б відзначити, що існує практика демпінгу цін на послуги прибирання. Особливо часто це можна помітити під час проведення тендерів. Одержавши замовлення за допомогою максимального заниження ціни, компанія починає шукати шляхи економії при його виконанні. Найчастіше в результаті такої економії замовник одержує ненавчений персонал, непрофесійні мийні засоби (професійні розчини дорожче побутової хімії) і нарешті поганий рівень обслуговування.

Джерело: “Компаньон”

До списку публiкацiй