Отримати консультацію або зробити заказ: тел. : 38044 502 3902, 38044 586 4133
e-mail:    [email protected]


Преса про нас

Клінінг: що в Україні? “Торговельний Експерт”, № 10 (63) жовтень 2008

КЛІНІНГ В УКРАЇНІ

На імідж об’єкта комерційної нерухомості впливає не тільки його місце розташування, архітектурні особливості, статус орендарів, але й зовнішній вигляд фасаду будинку території, що прилягає до нього, а також чистота внутрішніх приміщень. Зробити так, щоб супер- або гіпермаркет, торговельний, торгово-розважальний центр або логістичний комплекс “блищав”, хазяї можуть двома способами: створити власну прибиральну службу або скористатися послугами клінінгової компанії. За словами операторів українського клінінгового ринку, до останнього варіанта з кожним днем схиляється усе більше підприємців.
Рівняння на професіоналів
З того моменту, як Україна стала незалежною й відкритою для закордонних компаній країною, тут почали будувати професійні, такі, що відповідають міжнародним вимогам, офісні, торговельні й складські центри. Побачивши в цьому плані потенціал нашої країни, іноземні інвестори вклали й продовжують вкладати гроші в нові об’єкти. Поступовий ріст українського ринку комерційної нерухомості сприяє розвитку інших, сполучених з ним, ринків, зокрема клінінгових послуг.
“Ринок клінінгових послуг збільшується пропорційно ринку нерухомості України. З кожним роком девелопери вводять до експлуатації нові торговельні, офісні та інші об’єкти. Крім того, до нас виходять закордонні мережні оператори, відкриваючи один за іншим супер- і гіпермаркети в різних регіонах країни. У зв’язку із цим і професійні клінінгові послуги дуже затребувані”, – запевняє Максим Винник, керівник відділу продажів і розвитку напрямку клининг ТОВ “Чисте світло”.
Такої ж думки дотримується й Олексій Постоногов, керівник групи клінінгових компаній ” Актуал-Сервіс”: “Вітчизняний клінінговий ринок у даний момент переживає період інтенсивного зростання. Зараз основна частина замовлень на клининговые послуги в Україні припадає на Київ і великі обласні центри. Однак треба сказати, що клінінг має великий потенціал для подальшого розвитку. У цей момент український ринок охоплений клінерами не більше, ніж на 20 %. Обсяг замовлень у великих клінінгових компаній росте на 30-100 % у рік. Вони обслуговують практично всі види приміщень – офісні, торговельні, житлові, складські й виробничі, – а також прилеглі до них території”.
У той же час оператори клінінгового ринку поряд із зростаючою популярністю послуги відзначають, що компаній, які її надають в Україні, стає з кожним роком усе більше. “У багатьох виданнях і статистичних звітах говорять про присутність від 150 до 200 клінінгових компаній тільки в Києві. Але якщо придивитися більш уважно, то ринок клінінгу складається максимум із 10 компаній, що дійсно виявляють якісні, відповідні європейським стандартам, послуги. Інші ж це – компанії-одноденки, існують вони дуже недовго. Приблизно така ж ситуація склалась і в цілому по Україні. Отже, говорити про те, що на вітчизняному клінінговому ринку працює багато професійних компанії, як мінімум зарано”, – уважає Ірина Кладько, маркетолог клінінгової компанії Shaden Group.
Правда, завойовувати клієнта доводиться й великим, і маленьким операторам ринку. І основною зброєю в такій боротьбі поки залишається ціна клінінгу. “В Україні виникають дрібні компанії, навіть можна сказати, “фірмочки”, що приваблюють замовників саме вартістю, а не якістю й іншими перевагами даної послуги”, – констатує Ольга Тарасенко, директор ТОВ “Світ чистоти Україна”.
Ціну на клінінгові послуги компанії формують самостійно – виходячи з ряду факторів, зокрема беручи до уваги площу, яку необхідно забрати, кількість робочих місць, санвузлів, характер покриттів і забруднень, особливі побажання клієнта (наприклад, догляд за кімнатними рослинами та ін.), видаткові матеріали для санітарних кімнат, графік і строки проведення робіт. “Статус об’єкта й вимоги до віку персоналу клінінгової компанії також впливають на кошторис”, – запевняє Максим Винник.
ЗАКОРДОННІ “СЛУГИ” КЛИНИНГА
Щоб якість збирання відповідала ціні, яку за цю послугу платить замовник, клінінгова компанія повинна використовувати відповідне встаткування, реманент і хімічні засоби. Оскільки в Україні такі практично не роблять, їх поставляють через кордон.
Реманент до нас привозять із Італії (VDM) і Польщі (Vileda). А якісну професійну хімію надають Avmor, Chemspec, Spartan і Frankling Cleaning Technologies (США), Swish (Канада), Hagleitner (Німеччина). За словами українських фахівців, усі ці засоби сертифіковані в нашій країні. Що стосується хімії, зробленої в Україні, то вона поки не може конкурувати із закордонною продукцією, тому в професійному прибиранні її використовують рідко.
З перерахованих “слуг” клінінга кожна компанія вибирає для себе тих, які щонайкраще впораються з поставленими перед ними завданнями. При цьому в Україні, приміром , немає обмежень і правил використання певної хімії. “Тому, замовляючи прибирання, слід звернути увагу на засоби, які будуть застосовувати, – радить. Ірина Кладько. – Основна вимога – це їх безпека й відповідність санітарно-гігієнічним нормам України. Крім того, слід пам’ятати, що для кожного виду приміщення існують свої хімічні засоби. Так, для прибирання промислових підприємств наша компанія використовує засоби компанії Spartan, а щоб прибрати ванні кімнати, застосовуємо засоби компанії Hagleitner, і т.д. Професійна хімія дозволяє домагатися відмінних результатів і продовжує службу покриттів, меблів і підлог”.
Про особливе відношення до хімічних засобів говорить і Максим Винник: “Застосовуючи засоби, що чистять, варто враховувати такі фактори, як тип покриття, характер забруднення й елементи прибирання. Зокрема, для прибирання після будівництва – видалення цементних ляпанців і розводів, фарби, вапнякового нальоту – ми найчастіше використовуємо кислотні засоби. У щоденнім прибиранні прибігаємо до лужних засобів (машинна й ручна мийка підлоги, мийка скла), а також до нейтральної хімії – для натуральних покриттів.
Становлячи миючий розчин, варто суворо дотримуватись дозування мийних засобів, а якщо ні, то можна зашкодити покриттю – пропалити кислотою або залишити плями. Як правило, професійні мийні засоби складаються з концентрату, який потім розбавляють із водою: 5-10 % хімії, решта – вода”.
Серед виробників професійної техніки для клінінга, представленої на вітчизняному ринку, фахівці виділяють Chemspec, Tennant (США), Electrolux (Австрія), Duplex, Numatic International (Англія), Kunzle & Tasin (Італія), Kаrcher, Kranzle і Nilco (Німеччина), Nijfisk (Данія). Устаткування немало, проте для кожного приміщення і виду робіт потрібно вибрати найбільш відповідне.
Так, Максим Винник, посилаючись на досвід своєї компанії, затверджує, що якщо приміщення сильно заставлені, і площа для прибирання маленька або ж мають місце стійкі забруднення, то найкраще використовувати спеціальні однодискові прибиральні машини (натирачі підлоги). Для щоденного прибирання більших і просторіших площ – торговельні зали, галереї, коридори – ідеально підходить високопродуктивна прибиральна техніка (акумуляторні машини для миття підлоги). Однак фахівці відзначають, що для супер- і гіпермаркетів, торговельних і торгово-розважальних центрів потрібно менш складне устаткування, ніж для логістичних комплексів. Відповідно, ці машини відрізняються за габаритами та ціною.
“У торговельних об’єктах найчастіше працює небагато дорогої техніки, тому вони й відрізняються від логістичних комплексів. Приміром, на логістичному об’єкті в нас працюють машини, які коштують порядку 100 тис. грн, за складністю їх можна зрівняти з автомобілем. У той же час для торгового центру підходять невеликі машини, кожна з яких у середньому обходиться в 21-25 тис. грн”, – розповідає Олексій Постоногов.
БЕЗ СКЛАДНОСТЕЙ НІКУДИ
Здалося б, що простіше – привіз техніку в торговельний об’єкт або на склад, привів працівників, і прибирання буде йти повним ходом. Однак фахівці із клінінгу запевняють, що не все так просто. Зокрема, наприклад, у торговельних і торгово-розважальних комплексах клінери зіштовхуються з певними складностями. Так, за словами Олексія Постоногова, в об’єктах, побудованих три-чотири роки тому назад, для ефективної роботи клінінгової компанії не створені необхідні умови, зокрема не передбачені відповідні складські приміщення й комори, відсутні ліфти, ескалатори та інше обладнання, яке дозволяло б переміщати техніку з поверху на поверх. “Правда, зараз у цьому плані ситуація змінюється на краще: створюючи проект об’єкта торгівлі, архітектори й проектувальники продумують те, як даний ТЦ або ТРЦ будуть прибирати”, – запевняє Олексій Постоногов.
Ще однієї складністю Ольга Тарасенко називає те, що багато клінінгових компаній заощаджують кошти, використовуючи при цьому непрофесійну хімію, або не застосовують її взагалі. “Часто бувають випадки, коли хімічні засоби застосовують неправильно. Після цього доводиться виправляти роботу таких “клінінгових компаній”, – ремствує фахівець.
Крім того, Олексій Постоногов до проблем українського клінінга зараховує наступне: “Керівники великих іноземних компаній, замовляючи послугу клінінга, не враховують географічне розташування нашої країни. Порівняно із іншими європейськими країнами, в Україні рівень забруднення набагато вищий, відповідно в об’єктах, розташованих у нас, треба прибирати раз у шість частіше, ніж у таких же торговельних приміщеннях, які розташовані, скажемо, у Німеччині або Польщі. А оскільки всю техніку й хімію нам поставляють з-за кордону, вона не розрахована під нашу інтенсивність прибирання, отже, швидше зношується. Тому клінінг в Україні може обходитися дорожче, ніж в інших європейських країнах”.
Складність для клінінгових компаній полягає ще й у тому, що власники деяких об’єктів комерційної нерухомості намагаються заощадити на прибиранні. Однак часто споконвічно дешева послуга, за словами операторів клінінгового ринку, у підсумку обходиться замовникові набагато дорожче, а неякісні послуги, отримані за невисокою ціною, змушують його розчаровуватися в українському клінінгу.

КОМЕНТАР ФАХІВЦЯ
Ірина КЛАДЬКО, маркетолог клінінгової компанії Shaden Group:
- Україна цікава іноземцям, насамперед , інтенсивним зростанням ринку комерційної нерухомості. Західні компанії зацікавлено вкладати гроші в перспективні напрямки, одним з яких, безумовно, є клінінг.
В ідеальному варіанті прихід на український ринок клінінга іноземних компаній повинен привести до зниження вартості клінінгових послуг – за рахунок залучення значного капіталу. Однак на практиці в будь-якої компанії, яка буде заходити в Україну, виникне загальна з усіма учасниками ринку проблема – кваліфіковані кадри.
Що стосується популярності клінінга в Україні, судячи з нашої компанії, можу сказати, що найчастіше до цієї послуги прибігають у Києві й містах-міліонерах. Найменший же попит на дану послугу існує в Західній Україні – Закарпатті, Львові й Івано-Франківську. Це відбувається в силу двох причин: через своєрідний менталітет місцевого населення – вони воліють прибирати самостійно й через відсутність великих об’єктів нерухомості.
Ольга ТАРАСЕНКО, директор ТОВ “Світ чистоти Україна”:
- Говорячи про перспективи розвитку клінінга в Україні, прагну відзначити, що на ринку чітко позначаться основні гравці, дрібні компанії з нього підуть. А от ринок устаткування й видаткових матеріалів для клининга ледве розшириться, і з’являться або “стануть на ноги” ті постачальники, які зможуть надавати замовникам максимально повний перелік товарів.
Клінінг в Україні трохи відрізняється від того, до чого звикли жителі інших європейських країн, тому на українському ринку комфортно себе почувають вітчизняні компанії, що знають специфіку роботи з нашим персоналом. У зв’язку із цим український ринок клінінга привабливий для російських операторів.
Клінінговий ринок прив’язаний у безлічі випадків до будівництва нових об’єктів, відкриття нових торгових центрів, магазинів, офісів та ін. Тому, його популярність прямо залежить від великих міст, таких як Київ, Донецьк, Дніпропетровськ, Харків. Представлені клінінгові послуги й в Одесі, Львові, Запоріжжі.
Ганна КОВАЛЬЧУК, PR-менеджер ТОВ “Інтер Холд Менеджмент”:
- За останні роки український ринок клінінгових послуг помітно розширився, відповідно збільшився попит на професійне прибиральне устаткування та засоби для чищення. Такі зміни зумовлені двома факторами.
По-перше, щоб оформити приміщення, сьогодні використовують безліч специфічних настінних покриттів та покриттів для підлоги, лицювальних матеріалів. За ними потрібно індивідуально й грамотно доглядати, а якщо ні, то їх легко зіпсувати.
По-друге, клінінговий персонал зацікавлено прибирати максимально ефективно. Саме тому виробники клінінгового устаткування пропонують різні види прибиральної техніки: натирачі підлоги, поломойки пилососи, що миють, підмітальні машини, пароочисники, а також комплектуючі до них, зокрема насадки, щітки, фільтри. Ринок також насичений усілякою миючою хімією.
Максим ВИННИК, керівник відділу продажів і розвитку напрямку клінінг ТОВ “Чисте світло”:
- У великих містах клінінг в об’єктах комерційної нерухомості особливо популярний, оскільки тут замовники цієї послуги в першу чергу прагнуть одержати професійне обслуговування. Крім того, треба сказати, що клієнти, у яких є власна служба прибирання, відчувають гострий дефіцит кадрів.
ОСТАННІМ часом стало економічно доцільно розміщувати виробничі потужності на територіях, віддалених від населених пунктів і міст. Через низьку вартість землі й за рахунок економії на порівняно невисоких зарплатах, власники виробництва підвищують рентабельність бізнесу, відповідно виробники можуть продавати свою продукцію за більш низькими цінами. Але при цьому в підприємства виникають труднощі із тим, щоб підібрати (віддаленість від населених пунктів) і навчити (немає кваліфікованого навчання) персонал із прибирання.
Олексій ПОСТОНОГОВ, керівник групи клінінгових компаній ” Актуал-Сервіс”:
- Клінінгові компанії, що надають послуги із прибирання приміщень і територій, усе активніше заміщають власні прибиральні служби підприємств. Віддавати прибирання на аутсорсинг для керівників компаній стає модно й престижно.
Однак не обходиться й без складностей. Так, основна проблема, що постає перед учасниками українського клінінгового ринку, – нестача кадрів, особливо на низових посадах. Ще одна проблема, з якою нам доводиться зіштовхуватись, – прагнення власника об’єктів торгівлі віддати орендарям кожний можливий метр, навіть частину коридорів між рядами, які повинні залишатися вільними. Це призводить до того, що доводиться збільшувати кількість техніки й персоналу, відповідно клінінг стає дорожчим.
Владимир БУЛАТІВ, заступник директора компанії “Майстер Клін”:
- ЗАЛЕЖНО від виробничого циклу й вимог замовника клінінгова компанія виконує роботи в наступних режимах: щоденне, підтримуюче, генеральне, разове й спеціалізоване прибирання.
Щоденний режим припускає забезпечення постійного виконання клінінгових робіт відповідно до технології їх виконання й графіком.
Підтримуючий режим включає роботи, які співробітники клінінгової компанії виконують не в постійному режимі, а залежно від необхідності. Зокрема , це може бути непередбачене випадкове забруднення або забруднення, яке накопичується в певних місцях за невеликий проміжок часу. Таку оборку здійснюють за графіком .
Генеральне прибирання – такий режим роботи, при якому прибирають більш ретельно, при цьому більшою мірою витрачають технічні ресурси, хімію, а головне – виробничий час.
Графік проведення генерального прибирання погоджують із замовником, це може відбуватися один раз у тиждень, у два тижні, на місяць або у квартал.
Разову роботу виконують нерегулярно (одноразово), якщо того вимагає замовник. На такий вид робіт є окремий договір і окремо їх оплачують. Спектр разових робіт великий, основні з них – прибирання приміщень після будівництва, миття фасадів великої площі, хімчистка текстильних поверхонь (м’які меблі, ковролін та ін.), дезінфекція басейнів, туалетних кімнат і т.д.
Спеціалізовані роботи припускають миття й чищення вертикальних поверхонь, що не іржавіють елементів інтер’єру, висотне миття фасадів (стекло, метав, граніт і т.п. ).

Джерело: “Торговельний Експерт”

До списку публiкацiй