Отримати консультацію або зробити заказ: тел. : 38044 502 3902, 38044 586 4133
e-mail:    [email protected]


Преса про нас

Прибирати або прибирати професійно, “Нежвижимость ревю”, № 58, грудень 2005

Розширення київського ринку нерухомості, поява нових об’єктів незмінно приводить до бурхливого росту зв’язаних з будівництвом і нерухомістю галузей. Не є виключенням із цього правила й сфера послуг по професійному прибиранню приміщень (клінінг). У даній статті ми розглянемо, яка сьогоднішня ситуація на ринку клінінга в Києві, хто на ньому оперує і якого виду послуги надає.

За оцінками операторів, на сьогоднішній день в індустрії чистоти в Києві функціонує близько 150 компаній різного рівня й розміру, тоді як на початок минулого року компаній було всього 100. Досить високими на перший погляд темпи розвитку індустрії професійного прибирання пов’язані з ростом числа сучасних офісів, торговельних площ, з активізацією іноземних інвесторів, інтенсифікацією будівництва, у ході якого використовуються сучасні матеріали, за якими необхідний грамотний догляд. У зв’язку із цим, можна зробити висновок, що потреба в послугах компаній, що займаються клінінгом, буде рости й надалі, відповідно буде рости і їхня кількість. “Сьогодні професійні клінінгові послуги є одним з динамічно видів бізнесу. Ще 10 років тому мало хто знав, що таке професійні послуги з прибирання, тепер, коли про клінінг знають майже всі, без таких послуг не можуть обійтися більшість компаній і приватних осіб, тому що чистота – це візитна картка сучасного офісу. За оцінками операторів, на сьогоднішній день в індустрії чистоти в Києві функціонує близько 150 компаній різного рівня й розміру, тоді як на початок минулого року компаній було всього 100. Досить високі на перший погляд темпи розвитку індустрії професійного прибирання пов’язані з ростом числа сучасних офісів, торговельних площ, з активізацією іноземних інвесторів, інтенсифікацією будівництва, у ході якого використовуються сучасні матеріали, за якими необхідний грамотний догляд. У зв’язку із цим, можна зробити висновок, що потреба в послугах компаній, що займаються клінінгом, буде рости й надалі, відповідно буде рости і їхня кількість. “Сьогодні професійні клінінгові послуги є одним з динамічно зростаючих видів бізнесу. Ще 10 років тому мало хто знав, що таке професійні послуги з прибирання, тепер, коли про клінінг знають майже всі, без таких послуг не можуть обійтися більшість компаній і приватних осіб, тому що чистота – це візитна картка сучасного офісу або торговельного приміщення”, – відзначила Тетяна 30З, замдиректора компанії “Світанок України”.

Але високий кількісний ріст зовсім не означає поліпшення якісних показників роботи більшості операторів. “Клінінгових компаній на даний момент на столичному ринку достатня кількість. Але серед них професіоналів ¬одиниці. В основному, це приватні підприємства, які не мають у своєму розпорядженні кваліфікованого персоналу, професійного встаткування й інвентарю, сертифікованої хімії, мийних засобів”, – відзначила Олена Сухицька, фахівець відділу клінінга ТОВ “Латкрок”.

Більше того, говорити про те, що незабаром в Україні клінінг одержить настільки ж широке поширення, як, наприклад, у Європі, теж поки передчасно. Так, за інформацією European Cleaning Journal, кількість клінінгових компаній в Італії досягає 16 тис., у Франції ¬12 тыс., у Великобританії – 8 тис., У Німеччині – 6 тис., у Росії – 500. Число службовців і робітників, задіяних у клінінзі, у Німеччині становить 705 тис. чіл., у Великобританії – 400 тис. чіл., у Франції – 352 тис. чіл, в Італії – 292 тис. чіл.

Загальний портрет

Основні роботи, пропоновані сьогодні київськими клінінговими компаніями, містять у собі комплексне прибирання офісів із чищенням всіх видів твердих поверхонь (підлог, стін, плінтусів), хімічне чищення килимових покриттів, захист від бруду, прибирання прилягаючих територій, догляд за підлогою, миття шибок (звичайно два рази в рік). Роботи можуть виконуватися за замовленням на разовій основі або входити у вартість контракту (звичайно він полягає на один рік з можливістю подальшої пролонгації). При цьому із замовником може бути укладений договір як на проведення генерального разового прибирання, так і на постійну підтримуючу. До разових видів робіт найчастіше ставляться (крім генерального прибирання будинку по закінченні будівництва або ремонту) спеціальні послуги, що вимагають високої кваліфікації (хоча й вони можуть бути предметом договору на регулярне обслуговування) Наприклад, кристалізація мармуру – раз у квартал (звичайно саме такий строк обмовляється в контрактах) або в міру необхідності шліфування граніту й Т.буд. У цілому перелік пропонованих послуг у першу чергу визначається потребами клієнта й коректується безпосередньо при роботі с замовником.

Перелік основних клієнтів клінінгових компаній виглядає так: бізнес-центри, торгово-розважальні комплекси, банки, готелі (як правило, разові роботи), будівельні компанії, що здають нові об’єкти, частки будинку й котеджі. Також оператори відзначають зростання інтересу до клінінгу з боку логістичних центрів і промислових підприємств.

У той же час, такі традиційні для західних країн споживачі клінінгових послуг, як частки клініки, школи й вузи, у Києві послугами професійного прибирання приміщень користуються вкрай рідко. В основному, даної організації закуповують устаткування й інвентар, виконуючи необхідні роботи самостійно.

Визначити вартість стандартного набору послуг по професійному збиранню непросто. Ціни на послуги визначаються обсягом робіт, при цьому в першу чергу враховується площа приміщення, час проведення прибирання й кількість людей, що буде на ній задіяне. Точний остаточний розрахунок вартості складається тільки після детального вивчення об’єкта персоналом клінінгової компанії. У середньому в Києві при виконанні прибирання приміщень вартість робіт складається з розрахунку 0, 5-2,5 дол. США за 1 кв. м площі.

Контроль якості й персонал

Істотною проблемою, сполученої з наданням клінінгових послуг, є контроль якості останніх. У Росії наблизилися до дозволу цього питання після появи Дст послуг професійного прибирання. В Україні ж при визначенні критеріїв якості роботи клінінгових компаній поки доводиться

керуватися розрізненими документами, що діють для окремих галузей промисловості. Так, наприклад, клінінгова компанія повинна мати дозвіл на проведення будівельних робіт, розробляти й затверджувати у Всеукраїнському державному науково-виробничому центрі стандартизації, метрології й сертифікації й захисту прав споживачів технічні умови на послуги зі прибирання будинків і споруджень. – «Для досягнення якісного результату важливий контроль за технологічним процесом виконання робіт. Для цього застосовуються технологічні карти, таблиці вимог до якості прибраних приміщень або поверхонь, відповідність вимогам санітарних норм, – повідомила Світлана Костышина, директор ТОВ “Дала”.

На думку Ірини Кладько, маркетолога ТОВ “Шаден Груп”, ще одним інструментом гарантії якості прибиральних робіт є впровадження систем керування якістю, відповідно до вимог міжнародного стандарту 150-9001, що сприяє поліпшенню якості продукції й послуг, підвищенню конкурентоспроможності й розвитку. Компанія, що впровадила систему керування якістю, може гарантувати своєму клієнтові надання продукції й послуг належного рівня якості.

Виконання цих завдань буде досягнуто за рахунок:

• аналізу своєї діяльності порівняно діяльністю конкурентів по задоволенню споживачів;

• впровадження сучасних технологій;

• придбання матеріалів високої якості;

• підвищення професійного рівня співробітників;

ефективної системи мотивації активності і якості роботи персоналу. Ще однією проблемою клінінгових компаній є підбір необхідних кадрів і їхнє навчання. Професійна клінінгова компанія використовує у своїй роботі тільки сучасне встаткування (пилососи вологого й сухого прибирання, акукуляторні пилососи, пароочисники, розмивально-полірувальні машини й т.д.). Подібні пристрої не прості в обігу й вимагають певного рівня підготовки. Крім цього прибиральників учать, як грамотно використовувати хімічні засоби, як правильно поводитися з персоналом офісів і відвідувачами. При цьому щодо керівних посад нерідко великими клінінговими компаніями застосовуються закордонні методики керування персоналом, наприклад, методики Британського інституту прибиральних наук (BIC5) Подібних вітчизняних шкіл поки одиниці. “Кишенькові тренинговые центри для персоналу існують при клінінгових компаніях, але навчити працівників за гроші на стороні зараз можливо поки тільки в Міжнародному інституті догляду за будинками в м. Харкові”, – відзначив Володимир Кучерів, генеральний директор ТОВ ” Київ-Берлин-Сервіс”

Світле майбутнє

Незважаючи на всі перипетії, майбутня картина київського ринку описується більшістю учасників ринку в досить райдужних тонах. Так, за словами И. Кладько,

факт того, що протягом останнього року в Україну приїжджали кілька сервісних компаній світового рівня “на розвідку”, говорить сам за себе. “Подивитеся, здаються, продаються, купуються мільйони квадратних метрів нерухомості. Тому перспективи просто величенні головне правильно ними скористатися”, – додала И. Кладько.

ДУМКИ ФАХІВЦІВ

Володимир Кучерів, ген. директор ТОВ ” Київ-Берлин-Сервіс”;

Сьогодні конкуренція на ринку професійного прибирання існує, але тільки в ціновому факторі. Компанії не придумують нічого, тільки знижують ціну. Однак у Європі є досить різновидів спеціалізованих робіт з очищення. Для цього необхідно вивчити технології, закупити встаткування, зробити демонстрацію в замовника, а українські клінінгові компанії на це поки не йдуть. Тому конкуренція поки примітивна. Багато фірм не підвищують кваліфікацію своїх співробітників, заощаджуючи тим самим гроші, але через 1-2 роки це може обернутися втратою замовників. Думаю, що рано або пізно вигравати конкурентну боротьбу буде той, хто постійно розвивається й інвестує в нововведення.

Ірина Кладько, маркетолог ТОВ “Шаден груп”;

Багато хто з компаній, що з’явилися сьогодні на ринку клінінга, нечисленні й недосвідчені, але ті з них, хто задасться метою, за рік-два можуть показати себе із сильної сторони. Варто відзначити, що свої позиції можуть втратити старожили клінінгового бізнесу, за рахунок амбіційних молодих компаній, які готові працювати на імідж за недорогими цінами. Є компанії, які знають собі ціну, сформировали ценовую политику, нашли свою нишу и стабильно функционируют из года в год. Так что в целом клінінговий бизнес в нашей стране начинает выходить на качественно новый уровень – клиенты становятся разборчивее, могут сравнить уровень сервиса разных компаний и в большинстве случаев предпочитают доверить наведение чистоты профессионалам клінінгової компании.

Татьяна Скрипник, начальник направления клінінга компании “Чистый свет”;

“Любая техника хороша лишь настолько, насколько хороша ее сервисная поддержка” – это утверждение особенно актуально для клінінгових компаний, т.к. даже самый незначительный простой в работе оборудования оборачивается большими убытками либо недополученной прибылью. Однако все фирмы-продавцы обещают отличный сервис, но далеко не все выполняют свои обязательства, особенно это касается тех фирм, которые появились на рынке не так давно. В первую очередь, это связанно с ограниченными возможностями начинающих поставщиков (неудовлетворительный ассортимент запчастей и аксессуаров, нерегулярные поставки, финансовая нестабильность и т.п.). Поэтому, прежде чем купить оборудование, наведите справки о репутации фирмы-продавца, ее надежности и стабильности на рынке.

Джерело: Недвижимость ревю

До списку публiкацiй