Отримати консультацію або зробити заказ: тел. : 38044 502 3902, 38044 586 4133
e-mail:    [email protected]


Преса про нас

Клінінгові послуги: сучасні попелюшки, “Property Times” №49 (149) 2006

На сьогоднішній день ринок клінінгових послуг укомплектований не більше ніж на 7-10%.

На сучасний момент клінінгові компанії, що працюють в Україні здатні запропонувати клієнтові досить широкий спектр послуг: від післябудівельного прибирання, до прибирання на яхтах, причому асортимент надаваного сервісу постійно росте.

Сьогодні в усьому світі велика увага приділяється чистоті робочих приміщень. Багато керуючих комерційних структур, а також різних державних установ прекрасно усвідомлюють те, що поза залежністю від того, яка площа приміщення і його цільове призначення, воно в кожному разі має потребу в прибиранні. Чистота офісних будинків сприяє підвищенню працездатності співробітників, зниженню рівня захворюваності. Крім того, у доглянутих торгових центрах збільшується відсоток продажів, а чистота розважальних центрів забезпечує більшу кількість відвідувачів. Суттєву роль також відіграє зовнішній вигляд таких будинків і прилеглих до них територій, що безпосереднім чином впливає на їхню відвідуваність. У зв’язку із цим все частіше багато компаній для підтримки чистоти в приміщеннях залучають професіоналів, що надають клінінгові послуги.
Сьогодні ринок «клінінга» в Україні поки лише переживає своє становлення, тому що зародження даного бізнесу відбулося в нас у країні відносно недавно. «Український клінінговий ринок на сучасний момент ще тільки формується. У той же час із кожним роком збільшується кількість компаній, що працюють у даній сфері, якість надаваних ними послуг, а також методи їхньої роботи стають усе більш європейськими. У цілому ж у зв’язку із щорічним збільшенням темпів росту будівництва супермаркетів, торгово-розважальних комплексів, офісних і бізнес-центрів, росте й ринок клінінгових послуг», – коментує Алла Кучерова, менеджер із маркетингу й реклами «Київ-Берлін-Сервіс». За словами фахівців, в останні кілька років (особливо це стосується поточного року), намітився ріст продажів послуг клінінгових компаній. Насамперед, це викликано тим, що значна частина населення вже знайома з послугами клінінгових компаній, а багато хто встигли оцінити незаперечні переваги професійного прибирання. «Необхідно також відзначити, що важливим фактором для розвитку ринку клінінгових послуг є будівництво великої кількості елітної нерухомості, власники якої залучають компанії, що надають такі послуги ще на стадії будівництва для виконання проміжних прибиральних робіт, післябудівного прибирання, а після здачі об’єкта й до щоденного обслуговування», – відзначає Ірина Кладько, маркетолог компанії Shaden Group. Фахівці стверджують, що в останні 2-3 роки вітчизняний ринок клінінгових послуг почав розвиватися досить стрімкими темпами. Так, за словами Максима Винника, провідного менеджера напрямку клінінг компанії « Чисте світло», насамперед цьому сприяли такі фактори, як прихід в Україну міжнародних компаній, що розвивають свій бізнес у нашій країні й звикли одержувати сервіс високого рівня, а також будівництво великих об’єктів комерційної нерухомості, власники якої часто потребують послуг клінінгових компаній. Але оскільки даний напрямок в Україні ще тільки починає розвиватися, ряд експертів схильні стверджувати, що сьогодні ще рано говорити про лідерів ринку клінінгових послуг. Однією з перших компаній, що вийшли на український ринок, була « Київ-Берлин-Сервіс», що надалі перемінила рід діяльності й займається тепер поставкою техніки, інвентарю й мийних засобів. Що ж до основних українських компаній, які пропонують послуги із професійного прибирання, серед них варто відзначити такі, як ДП « Дуссманн-Україна», Shaden Group, «Актуал Сервіс», «Євро Сіті», VIP Club, « Гефест-Люкс», Griffin Group, «Дала», «ДЕН», «Перша Клінінгова компанія», «Київська Клінінгова Компанія», «Ідеал Сервіс», «Київ Клінінг», «Клін Стар», «Прадо Клінінг», «Примекс», «Порядок», «СІД», «Харлок», «Центр 1000 послуг», «Захід Сервіс», «Евросіті», «Примекс», «Техносила», «Укрхимклінінг», «Чисте рішення» і т.д. За словами І. Кладько, на ринку клінінгових послуг, тільки в Києві працює біля 150 компаній. Звичайно ж, багато хто з них є фірмами-одноденками або ж організаціями, що виникли не дуже давно й що ще не встигли заробити собі репутацію. «На сьогодні існує безліч дрібних компаній, що пропонують одноразові клінінгові послуги, такі як хімчистка килимових покриттів, генеральне прибирання, мийка вітрин. Як правило, вони мають у своєму розпорядженні невеликий штат персоналу й малий арсенал прибиральної техніки й тому можуть виконувати малі обсяги робіт», – доповнює М. Винник.

Послуги, вартість
На сучасний момент клінінгові компанії, що працюють в Україні здатні запропонувати клієнтові досить широкий спектр послуг від послестроительной прибирання, до прибирання на яхтах, причому асортименти надаваного сервісу постійно росте. І пояснюється це тим, що для підвищення своєї конкурентоспроможності, багато фірм звертаються до розширення спектра надаваних послуг. Найбільшим попитом користуються такі види клінінга, як щоденне й генеральне прибирання приміщень, післябудівне прибирання, хімчистка килимових покриттів, клінінг складів і мийка стекол на висоті. Крім того, ряд компаній пропонують такі послуги, як разове прибирання приміщень, догляд за мармуровими й гранітними підлогами, підлогами з дерева й ламінату, прибирання в лікарнях і інших медичних установах, прибирання зовнішніх територій, снігу як із прилеглих територій, так і дахів будинків, очищення фасадів на висоті, прибирання спортивних комплексів, очищення пляжів, сухе й вологе чищення килимів, килимових покриттів і м’яких меблів, видалення пилу, протирання дзеркал, виніс сміття, прибирання туалетів, ванних кімнат і кухні, а також догляд за рослинами й поповнення видаткових матеріалів і т.д.
Сьогодні клінінгові компанії здатні запропонувати клієнтові різні види співробітництва, які в сукупності можна розбити на виконання разових одноразових робіт і довгострокове партнерство на контрактній основі. «У числі разових робіт одна із самих затребуваних офісами послуг (приблизно 70 % від загального числа замовлень) — генеральне (комплексне) прибирання. Звичайно включає мийку вікон, обробку підлоги, хімічне чищення килимових покриттів, прибирання санвузлів, а також чищення будь-яких поверхонь відповідно до потреб замовника. Середня вартість таких робіт з Києва становить 6—15 грн за прибирання квадратного метра офісних приміщень і 4—10 грн за квадратний метр торговельних і виробничих площ», – Артем Ковалевський, маркетолог компанії «ДЕН». Що ж стосується контрактної основи, то в цьому випадку компанія здійснює щоденне комплексне прибирання приміщень. Крім того, при необхідності можуть проводитися додаткові спеціалізовані роботи. Також фахівці стверджують, що при підписанні контракту на комплексне довгострокове обслуговування вартість спеціалізованих одноразових послуг може бути на 10—30 % нижче залежно від об’єкта.
“Окремим напрямком клінінга є прибирання, що робиться після закінчення будівництва й ремонтних робіт, що відрізняється від генерального прибирання тим, що тут у першу чергу потрібно не тільки застосування спеціального устаткування, але й участь компетентних у цьому напрямку фахівців. У цьому випадку під такими послугами мається на увазі приведення будинку в придатний для його подальшої експлуатації стан, а саме видалення плям від фарби, цементу, прибирання пилу й вивіз будівельного сміття”, – коментує А.Ковалевський.
Щодо вартості клінінгових послуг, фахівці відзначають, що їхня ціна в першу чергу залежить від обсягів площі, що прибирається, її цільового призначення, вимог клієнта. “У вартість щоденного контрактного прибирання входить зарплата професійного персоналу, амортизаційні відрахування на прибиральну техніку, реманент, витрати на професійні мийні засоби і т.д. Необхідно також відзначити, що при підписанні контракту вартість послуг визначається в індивідуальному порядку для кожного об’єкта, що прибирається, “, – відзначає М. Винник. На сьогоднішній день ціна на кожний вид послуг окремо приблизно така:
• мийка вікон, вітрин, фасадів до 3,5 м -9 грн/м.кв.,
• хімчистка ковроліну, килима, натурального килима – 6/9/25 грн/м.кв.,
• генеральне прибирання -9 грн/м.кв.,
• післябудівне прибирання від 12 грн/м.кв,
• прибирання комерційної нерухомості від 6 грн за м.кв.,
• відновлення мармурових підлог – від 40USD/м.кв.,
• обслуговування фуршетів – від 39 грн у годину,
• прибирання після пожежі – від 50 грн/м.кв.,
• прибирання літака – 200 грн/м.кВ (по салону) і т.д.
“Найбільшим попитом користуються такі види послуг, як контрактне щоденне прибирання й технічне обслуговування будинків.
У цілому ж при виборі клінінгової компанії замовникові необхідно уточнити, чи володіє підрядник достатньою кількістю кваліфікованого персоналу й чи може він забезпечити повний спектр обслуговування (включаючи технічне обслуговування будинків)”, – додає М. Винник.
Що стосується перспектив, то, за словами фахівців, інтенсивне зростання ринку клінінгових послуг, у першу чергу, залежить від розвитку будівельної галузі в Україні. “У цілому розвиток даного сегмента безпосереднім чином пов’язаний зі збільшенням темпів росту будівництва великих об’єктів нерухомості. Як показує практика, приміщення більших площ вимагають застосування сучасних методів прибирання, тому й виникає потреба в роботі клінінгових служб і використанні професійної техніки”, – відзначає А. Кучерова. Крім того, на думку ряду операторів на даний момент ринок укомплектований не більше ніж на 7-10%, а тому його потенціал величезний.

Валерій Бакус

Коментарі фахівців

Артем Ковалевский, маркетолог компанії “ДЕН”:
-У нашій країні перші клінінгові компанії з’явилися близько восьми років тому. Це й ознаменувало зародження в Україні ринку даного роду послуг. Стимулом до появи й подальшого розвитку клінінгового бізнесу послужив факт виникнення потреби в професійному і якісному прибиранні, що було викликано появою в Україні іноземних компаній, які звикли до високопрофесійного обслуговування.
У цей час вітчизняний ринок клінінгових послуг усе ще перебуває в стадії формування. Однак уже досить чітко визначилося кілька лідерів даного сегмента, серед яких такі компанії, як “ДЕН” “КЛІНСТАР”, “Шаден Груп”, “Актуалсервис”, “КЛІНТЕХ” і т.д. . Крім того, на сьогоднішній день існує ряд компаній, здатних запропонувати обслуговування великих корпоративних замовників.
У складі операторів ринку клінінгових послуг постійно відбуваються зміни (неконкурентоспроможні компанії виходять із гри, на їхнє місце приходять більш серйозні фірми). Так, за останні два-три роки порядку 70 % гравців ринку переміняються новими.
Ірина Кладько, маркетолог Компанії Shaden Group
У першу чергу хотілося б відзначити, що з кожним роком спектр послуг клінінгових компаній розширюється. Адже, як відомо, для того щоб бути сьогодні конкурентними на ринку, необхідно постійно чимсь дивувати споживача, підвищувати свій професійний рівень, поліпшувати технічну базу і т.д.
На сьогоднішній день великі клінінгові компанії здатні запропонувати замовникові дуже широкий спектр послуг. Найбільш затребуваними є наступні: комплексне прибирання (щоденне й разове), професійне генеральне прибирання, чищення килимів і покриттів, м’яких меблів, очищення оргтехніки (моніторів, клавіатур, мишей, телефонів і т.д. ), чищення й полірування твердих поверхонь, чищення плитки, паркету, таркетта, тераццо, миття вікон і дзеркальних поверхонь, хімічне чищення жалюзі, мийка дверей, лиштв і плінтусів, кахля й санвузлів, мийка басейнів і тротуарної плитки, прибирання присадибної території, прибирання й вивіз сміття, послуги із прибирання яхт, висотні роботи, післябудівне прибирання, кристалізація мармуру, покриття полімерними плівками.
Алла Кучерова, менеджер із маркетингу й реклами ” Київ-Берлин-Сервіс”:
–На теперішній момент говорити про насичення вітчизняного ринку клінінгових послуг поки рано. У першу чергу обумовлене це тим, що в багатьох містах обласного масштабу донині воліють працювати по старинці (звертаючись до послуг прибиральниць у класичнім розумінні цього слова). Оплачувати ж роботу професійних компаній багато хто просто не в змозі. Саме тому кількість і рівень клінінгових компаній росте поки тільки у великих містах, таких як Київ, Харків, Донецьк, Дніпропетровськ, Одеса, Запоріжжя й Львів. На сьогоднішній день досить складно переконати замовника в тому, що висока вартість якісного обслуговування об’єкта виправдана. Із цієї причини в більшості випадків послугами клінінгових компаній користуються великі клієнти: іноземні представництва й промислові підприємства, торговельні й бізнес-центри, банки й офіси, будівельні компанії (післябудівельні роботи), виставочні центри, складські й спортивні комплекси, виробничі підприємства, залізнодорожні вокзали.
Максим Винник, провідний менеджер із напрямку клінінг компанії ” Чисте світло”
На сьогодні в Україні існує безліч дрібних компаній, що пропонують одноразові клінінгові послуги, такі як хімчистка килимових покриттів, генеральне прибирання, мийка вітрин і т.д. Як правило, ці організації мають у своєму розпорядженні невеликий штат персоналу й малий арсенал прибиральної техніки, у зв’язку із чим, як правило, виконують незначні обсяги робіт.
Лідируючі позиції займають клінінгові компанії, що володіють достатнім досвідом роботи не тільки в Україні, але й у Росії, Білорусії, а також організації, які мають можливість обслуговувати нерухомість будь-якого розміру й призначення. Основним напрямком у діяльності великих компаній є щоденне контрактне прибирання, що включає в себе такі послуги, як клінінг офісів, лікарень, прибирання торгових центрів, промислових підприємств, промислове й спеціальне прибирання, очищення фасадів будинків, мийку вікон, хімчистку килимів, догляд за прилягаючою територією тощо.

Джерело: “Property Times”

До списку публiкацiй